Companii

Noul Citroen C5, un francez care nu se teme de gropile romanesti

20.06.2001, 00:00 65



Radical, neconventional, unii ar putea spune chiar ciudat - dupa noul Citroen C5 se vor intoarce cu siguranta pe strada ceva capete, odata ce va fi lansat oficial, maine, si pe piata din Romania.

Preturile vor varia intre 18.290 de euro (toate taxele incluse), in cazul variantei cu motorizare de 1,8 litri si 31.380 de euro (toate taxele incluse) pentru modelul de 3 litri Exclusive.

La prima vedere, este foarte usor sa cazi in capcana de a incadra recentul model francez in aceeasi categorie cu precedentele masini directoriale produse de Citroen. Va aduceti aminte de DS, neconventionalul CX sau chiar de modelele XM, deja iesite din oferta companiei?

Pana in 2004, noul Citroen C5 va avea sarcina dificila de a indeplini rolul de portdrapel al marcii franceze, inlocuind simultan modelele Xantia si XM.

De aceeea, compania a gandit pentru C5 dimensiuni care ii permit sa faca parte din categoria celor mai incapatoare modele din segmentul mediu superior, alaturi de Ford Mondeo si de Volkswagen Passat.

Oferta gamei C5 este constituita din trei motoare pe benzina si doua diesel, doua tipuri de transmisie - manuala si automata cu patru rapoarte, si doua tipuri de caroserie: berlina si break, aceasta din urma fiind dezvaluita in premiera cu ocazia editiei din acest an a Salonului Auto de la Geneva.

Toate variantele de mai sus pot fi combinate in trei nivele de echipare - X, SX si Exclusive.

Evident, C5 utilizeaza motoare cunoscute deja in cadrul grupului PSA, majoritatea propulsoarelor Citroen fiind disponibile si pe modelele Peugeot. In toate cazurile este vorba despre motoare de recent concepute, care si-au demonstrat calitatile sub capota unui Peugeot, cum ar fi 406 sau 607.

In aceasta categorie intra propulsoarele pe benzina de 1,8 litri (117 cai putere), 2 litri (138 de cai putere) si trei litri V6 (210 cai putere), precum si cele doua motoare diesel de doi litri (110 CP) si 2,2 litri HDi (136 CP).

C5 a fost construit pe baza unei platforme complet noi, care va fi utilizata in urmatorii doi-trei ani pentru toate modelele din gama superioara a grupului PSA (Citroen C6, Peugeot 407 si noul 607).

Arhitectura trenurilor de rulare ramane fidela principiului clasic. In schimb, suspensia constituie una din inovatiile majore ale modelului. Inima sistemului, intitulat Hydractive 3, este asa-numitul bloc hidro-electronic integrat (BHI).

Acesta cuprinde un computer, un generator de presiune hidraulica si un motor electric. Citroen sustine ca aceasta suspensie este extrem de fiabila, ea neavand nevoie de nici o intretinere inainte de cinci ani sau de parcurgerea a 200.000 de kilometri.

Suspensia Hydractive 3 adapteaza garda la sol in functie de viteza de deplasare si de starea suprafetei de rulare. Astfel, in cazul rularii pe o sosea cu denivelari la o viteza mai mica de 70 kilometri pe ora, garda la sol a masinii este ridicata in mod automat cu 13 mm.

In schimb, in cazul circulatiei pe autostrada, masina este coborata cu 15 milimetri in fata si cu 11 milimetri in spate de indata ce viteza depaseste 110 kilometri pe ora.

Desi in varianta berlina, volumul portbagajului este sensibil mai mic decat cel oferit de fostul XM (456 litri, fata de 540 de litri), la acest capitol modelul C5 se incadreaza in media clasei din care face parte.

Mai mult, pentru cei care doresc un spatiu si mai mare pentru bagaje, Citroen a propus varianta Estate, al carui portbagaj are o capacitate minima de 563 litri.

In plus, C5 Estate dispune de un sistem unic pe piata, si anume, pe baza unor senzori dedicati cuplati la Hydractive 3, pe masura ce portbagajul este incarcat, inaltimea acestuia fata de sol este pastrata electronic constanta.

Printre competitorii lui C5 se numara, pe langa Ford Mondeo si Volkswagen Passat, si Renault Laguna si Opel/Vauxhall Vectra.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO