Companii

Noul CEO al grupului BBDO Romania isi propune dezvoltarea businessului prin infiintarea de divizii noi

Noul CEO al grupului BBDO Romania isi propune dezvoltarea businessului prin infiintarea de divizii noi

Nora Marcovici, noul CEO al BBDO Romania

23.06.2008, 18:58 155

BBDO Romania, al doilea grup de comunicare pe piata locala, a trecut prin schimbari importante la nivel de management de la inceputul acestui an, cea mai semnificativa fiind numirea unui nou director executiv la sfarsitul lunii mai.
Nora Marcovici (45 de ani), cea care a preluat conducerea grupului, a declarat pentru ZF ca numirea sa a fost determinata de experienta de zece ani pe care o are pe piata de media, principalul sau obiectiv fiind dezvoltarea BBDO Romania.
"Consolidarea va consta in eficientizarea serviciilor actuale ale grupului si diversificarea acestora prin aducere de noi capabilitati. Acum multa lume se bazeaza pe new media si clientii nostri cer din ce in ce mai mult aceste servicii. Putem dezvolta foarte mult marketingul direct sau orice forma de marketing pe care nu o avem in acest moment", a declarat Nora Marcovici.
Ea spune ca etapa de lansare a noilor agentii va incepe din acest an si estimeaza ca primele rezultate financiare vor fi vizibile anul viitor, pentru ca in 2010 impactul sa fie mult mai mare.
Anul trecut, BBDO Romania a avut o cifra de afaceri mai mare cu aproximativ 20% fata de 2006 ajungand la aproximativ 68,8 milioane de euro, pentru 2008 Marcovici apreciind o crestere similara.
"Evolutia se bazeaza pe eficientizarea a ceea ce avem. Suntem la mijlocul anului, iar aceasta crestere nu se poate realiza din aducere de noi servicii sau clienti, acest lucru avand efect in 2009", explica directorul BBDO Romania.
Cele patru agentii ale grupului BBDO lucreaza pentru clienti precum Dacia Renault Nissan, Pepsi, Allianz, Masterfoods, Scandia sau Wrigley, insa conducerea grupului isi mai doreste clienti din domenii precum telecom sau bancar.
De la preluarea conducerii de catre Nora Marcovici a fost schimbat directorul Media Direction, divizia de media a grupului, Razvan Varabiescu fiind inlocuit cu Nicoleta Padure. Ea a fost director de vanzari la Prima TV, SBS Radio (companie formata din posturile Kiss FM, Magic FM, One FM si Kiss TV) si Cupon Pro, companie de marketing la punctul de vanzare.
"Au fost deficiente de management. Un om poate fi un profesionist desavarsit, dar s-ar putea sa nu aiba calitati de manager pentru ca nu e simplu sa conduci o echipa de 60 de oameni cum are Media Direction. Nicoleta este un manager. A condus o companie (Cupon Pro) care nu avea nicio legatura cu pregatirea ei profesionala si care la un moment dat nu a mers foarte bine, iar ea a adus-o pe profit, deci are stil de manager."
Marcovici a precizat ca se vor mai face schimbari in managermentul companiilor doar in cazul in care acesta ar putea fi consolidat. "Nu vrem sa dam afara pe nimeni", a comentat aceasta, precizand ca pana la sfarsitul anului celor aproape 200 de angajati ai grupului li s-ar mai putea adauga zece persoane.
Chiar daca BBDO Romania apartine retelei BBDO Worldwide (parte a grupului Omnicom, unul dintre cele patru mari grupuri de comunicare la nivel mondial), Nora Marcovici spune ca decizia a fost una locala, 80% din actionariatul grupului fiind romanesc.
In ultimii sase ani Nora Marcovici a condus divizia de radio a SBS Broadcasting Media, compania care in 2005 a cumparat posturile Prima TV, Kiss FM si Star FM de la omul de afaceri de afaceri Cristian Burci, cel care a infiintat totodata agentia de publicitate Graffiti BBDO.
Grupul BBDO Romania este format din agentiile Graffiti BBDO, Media Direction (divizia de media) Pleon Graffiti (divizia de relatii publice) si Proximity (dvizia de CRM-managementul relatiei cu clientii).
Printre principalii competitori ai BBDO Romania sunt grupurile McCann Erickson, Ogilvy Romania si Grey Bucuresti.
BBDO Romania apartine retelei BBDO Worldwide, parte a Omnicom Group, unul dintre cele patru mari grupuri de comunicare la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO