Companii

Noua fabrica va majora cu 30% capacitatea de productie a Tymbark

Noua fabrica va majora cu 30% capacitatea de productie a Tymbark

Carmen Tanasie, directorul executiv al OMG

28.07.2008, 18:46 165

Compania poloneza Tymbark Maspex, care va finaliza in toamna a doua sa fabrica din Romania, estimeaza o crestere de 30% a capacitatii de productie de sucuri, in urma acestei investitii.
Fabrica, situata in localitatea Valenii de Munte (Prahova), in aceeasi locatie ca si prima unitate a companiei, va imbutelia intr-o prima faza bauturile racoritoare necarbonatate Tedi Play si Tymbark Fontea, lansate recent pe piata locala. Producatorul investeste circa 30 mil. euro in acest proiect. Reprezentantii companiei spun ca vor miza in sezonul cald pe brandul Tymbark. "Anul trecut, cele mai bine vandute produse in perioada iunie-august au fost cele sub brandul Tymbark (nectar, juice 100% si still drink - n. red.)", au mentionat acestia.
Producatorul mizeaza pe sucuri in sezonul estival pentru a compensa scaderile de vanzari pe segmentul bauturilor instant, generate de diminuarea naturala a consumului in aceasta perioada.
"In perioada verii consumul de bauturi calde scade, in primul rand datorita temperaturilor ridicate. In vanzarile pe care le-am avut in aceasta perioada estivala nu s-a resimtit foarte mult acest lucru, deoarece cresterea vanzarilor pe segmentul soft drinks compenseaza usoara scaderea pentru bauturile calde", au mai spus reprezentantii Tymbark Maspex Romania.
Tymbark Maspex este lider pe segmentul nectarurilor, cu o cota de piata de peste 32% (in 2007), si cel mai mare producator local de cappuccino instant, segment pe care detine o cota de piata de 50% cu brandul La Festa, potrivit studiilor citate de companie.
Anul trecut, compania a raportat afaceri de 57 mil. euro la nivel local si un profit net de un milion de euro.
Pe piata romaneasca, cei mai importanti concurenti ai producatorului polonez sunt in prezent Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas si Parmalat.
Segmentul sucurilor necarbonatate este unul dintre cele mai dinamice la nivelul pietei locale de soft drinks (bauturi racoritoare).
De cealalta parte, sucurile carbogazoase pierd teren in fata bauturilor de tip nectaruri sau bauturi cu continut de fruct de 100% (juice 100%) sau de tip still drink (cu continut de fruct sub 25%). Cu toate acestea, Tymbark a decis recent sa intre pe segmentul sucurilor carbogazoase.
Anul trecut, grupul polonez a achizitionat un pachet de 80% din actiunile companiei romanesti Arnos, intrand pe piata pastelor fainoase.
Tymbark Maspex Romania vizeaza o crestere de 20% a afacerilor in acest an, putand ajunge astfel la vanzari de peste 61 mil. euro (neincluzand pastele Arnos).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO