Companii

Noile centre de achizitie duc Vrancart la 24 mil. euro

23.11.2007, 20:28 79

Producatorul de carton ondulat si hartie Vrancart Adjud a investit anul acesta peste 8 milioane de euro in cinci centre de colectare a materiei prime si in achizitionarea de echipamente de productie pentru eficientizarea activitatii.
"Efectul acestor investitii a fost mentinerea unor costuri de achizitie mai reduse si o mai buna colectare a principalei materii prime, maculatura", a declarat Cristina Ene, seful departamentului de marketing al companiei.
Vrancart a deschis anul acesta centre integrate de colectare materie prima si vanzarea produselor finite in Medias, Botosani, Bacau, Constanta si Arad. Cele cinci centre se alatura astfel unei retele de 3 unitati situate in Iasi, Bucuresti si Focsani.
Vrancart estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de aproximativ 24 de milioane de euro (82,4 milioane lei), in crestere cu 27% fata de rezultatul de anul trecut.
"Cresterea se explica prin realizarea unui volum mai mare al productiei fizice decat cel de anul trecut la acele sortimente de produs cu care Vrancart este prezent pe piata romaneasca", a mai spus Cristina Ene.
Majorarea vanzarilor s-a datorat atat cresterii comenzilor clientilor deja existenti, cat si atragerii de noi clienti din toate industriile, potrivit reprezentantilor companiei.
Productia de carton ondulat a companiei Vrancart a crescut anul acesta cu 9%, la 42 de milioane de metri patrati, de la cei 38,67 milioane metri patrati realizati anul trecut. De asemenea, productia de hartii igienico-sanitare a inregistrat o crestere de 11%, ajungandu-se la peste 18.000 de tone anul acesta, si o crestere de 44% la productia de hartii pentru carton ondulat, adica peste 30.000 de tone pentru anul in curs.
"Consumul de anul acesta de carton ondulat va fi in crestere cu peste 5%, raportat la anul trecut cand s-au consumat 177.400 de tone", a mai precizat ea.
Ene a mentionat ca un impact major asupra cresterii afacerilor companiei l-au avut si investitiile in echipamente.
"Modernizarea masinii de carton ondulat si achizitionarea unei statii moderne de compresare pentru furnizarea aerului tehnologic necesara in procesul de productie a dus la cresterea vitezei medii de functionare, respectiv la cresterea productiviatii cu un procent de 12%", a spus ea.
Potentialul de crestere al pietei in anul 2008 va fi de 7-10% fata de acest an. Daca in Uniunea Europeana consumul de ambalaje din carton ondulat pe cap de locuitor este de 35 kg, in Romania se inregistreaza un consum de 7 kg, potrivit datelor Vrancart. "O data cu alinierea economiei noastre la cea europeana, este de asteptat ca si consumul pe cap de locuitor al ambalajelor din carton ondulat sa creasca", a precizat Cristina Ene.
Compania Vrancart este in prezent unul dintre cei mai importanti reciclatori de deseuri pe baza de fibre celulozice, asigurand colectarea lor, prelucrarea acestora in produse precum hartie pentru carton ondulat, carton ondulat si hartie igienico-sanitara.
"Dezvoltam astfel o retea operativa de colectare si transport a deseurilor prin extinderea continua a retelei de centre proprii de achizitie de maculatura, dezvoltarea si diversificarea tehnologiei de fabricatie", a mentionat directorul departamentului de marketing al Vrancart.
Pachetul majoritar de actiuni al companiei Vrancart, respectiv 75% din actiuni, este detinut de SIF Banat-Crisana, conform informatiilor de pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Compania a inregistrat in primele noua luni de activitate anul acesta o cifra de afaceri de 18,5 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada de anul trecut, conform BVB.
Competitorii Vrancart pe aceasta piata sunt Romcarton, Rondoncarton, Dunapak si Ecopack.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO