Companii

Nivea aduce Beiersdorf un castig de 5 mil. euro

31.03.2008, 19:36 306

Beiersdorf, compania care comercializeaza brandul Nivea la nivel local, a inregistrat anul trecut un profit de 5 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de 2006, cand a raportat un profit de 4,3 milioane de euro. De asemenea, vanzarile au ajuns la 40 de milioane de euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei.
Rezultatele financiare plaseaza Romania in fata altor tari din Europa, cum ar fi Ungaria, care a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 35 mil. euro si un profit de 3 mil. euro, Cehia, care a obtinut venituri de 40 mil. euro si un profit de 3 mil. euro, sau Croatia, cu o cifra de afaceri de 38 mil. euro si un profit de 4 mil. euro.
In ceea ce priveste estimarile pentru 2008, compania a anuntat anterior ca va mentine un ritm de crestere de aproximativ 20%, situatie care ar duce afacerile grupului la 43 mil. euro si un profit de aproximativ 6 mil. euro.
Brandul care contribuie cel mai mult la businessul companiei ramane in continuare Nivea, care reprezinta 90% din vanzarile Beiersdorf, printre celelalte marci din portofoliul numarandu-se Labello, 8X4, Juvena, Eucerin, Atrix sau Florena. Ponderea cea mai mare din vanzari o au deodorantele, unde cota de piata se ridica la 14,2%, cremele de fata si cremele de ingrijire a corpului. Mai mult de atat, anul trecut compania si-a dublat vanzarile in categoria produselor de ingrijire a corpului datorita laptelui de corp cu efect bronzant.
Conform datelor Beiersdorf care citeaza firma de cercetare a pietei Nielsen, compania detine o cota de piata de 14,6% din piata de cosmetice, fara a fi luate in calcul segmente ca machiajul, vopseaua de par si parfumurile, dar si fara a fi incluse vanzarile directe, activitate desfasurata de companii precum Avon, Oriflame, Amway sau Forever Living Products.
La nivel international, compania germana a raportat o cifra de afaceri de 5,5 miliarde de euro si un profit de 486 de milioane, in crestere fata de 2006 cu aproape 26%.
Pe piata din Romania, estimata pentru anul acesta la aproximativ 800 mil. euro, Beiersdorf are concurenti puternici, cum ar fi Procter & Gamble, L'Oreal sau Colgate Palmolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO