Companii

Nestle a angajat 100 de oameni sa tina pasul cu cresterea vanzarilor

20.12.2004, 00:00 76

Nestle Romania, filiala producatorului elvetian din industria alimentara, a realizat anul acesta o crestere cu 59% a cifrei de afaceri pana la 62 milioane de euro, peste obiectivul fixat la inceputul anului.
Astfel, compania va raporta anul acesta o cifra de afaceri de peste 2.500 miliarde de lei (62 mil.euro), fata de 1.491 de miliarde de lei (39 mil.euro) in 2003.
"La inceputul anului 2004 am anuntat ca obiectiv o crestere cu 50% a vanzarilor, dupa ce anul precedent acestea crescusera cu 30%. Activitatea si actiunile companiei din 2004 au generat o crestere de 68% in lei", a spus Paul Nuber, directorul general Nestle Romania. Numarul de angajati a crescut anul acesta cu 100 de persoane, pana la aproape 600.
Evolutia cifrei de afaceri a fost determinata atat de schimbarea strategiei de distributie, cat si de extinderea portofoliului de produse al companiei.
Anul acesta, compania si-a extins portofoliul de produse in categoria dulciurilor, unde a lansat trei noi sortimente de napolitane sub brandul Joe si batoanele de ciocolata Kit Kat. Marketingul Nestle s-a concentrat in 2004 pe categorii mai precise de piata - femeile (Fitness) sau copiii (Joe Milky).
Au fost extinse si gama de produse culinare Maggi si produsele pentru copii vandute prin farmacii.
Una din cele mai dinamice categorii de piata a fost cea a produselor culinare (condimente, baze pentru mancaruri, si supe instant) unde Nestle concureaza cu brandul Maggi. Potrivit estimarilor companiei, pe segmentul de baze pentru mancaruri Maggi si-a dublat cota de piata anul acesta.
Estimata la circa 20 de milioane de euro pe an, piata romaneasca a condimentelor si bazelor pentru mancaruri este dominata de marca Knorr, apartinand companiei Unilever South Central Europe (USCE) care, potrivit unor estimari, are o cota de piata de peste 60%. Unilever produce Knorr Delikat in Romania, la fabrica sa de la Otopeni.
Pe piata de napolitane, Joe are o cota de piata de circa 33%, potrivit datelor ACNielsen citate de companie. Piata napolitanelor din Romania se ridica la 40 de milioane de euro pe an si este impartita intre Nestle (Joe), European Drinks (Natty) si Alka (napolitanele Alka), precum si alte marci importate.
Napolitanele Joe sunt produse la fabrica de la Timisoara, achizitionata de Nestle in 2000 de la fratii Florentin si Daniel Banu. Nestle a investit pana acum 10 milioane de euro, in fabrica Joe, iar pentru anii urmatori sunt preconizate noi investitii de circa 3,5 milioane de euro. Oficialii companiei au anuntat recent ca vor sa extinda gama de produse Joe, dar ca toate produsele vor fi pe baza de napolitane. Nestle Romania are acum in jur de 600 de angajati dintre care 320 la fabrica de la Timisoara. Compania a deschis anul acesta la Timisoara o noua platforma logistica de 10.000 de metri patrati.
Napolitanele Joe sunt vandute in principal pe piata romaneasca, dar si la export in tari precum Bulgaria, Ungaria, Republica Ceha, Slovacia si tarile din fosta Iugoslavie. Unul din obiectivele Nestle pentru anul 2005 este cresterea exporturilor de napolitane Joe.
La inceputul acestui an, Nestle Romania si-a schimbat sistemul de distributie, astfel ca in prezent firma livreaza direct catre retailerii mari (Metro, Selgros, Billa, Cora, Carrefour) si are 15 distribuitori la nivel national. Nestle a vandut in august anul acesta afacerea cu ape minerale pe care o detinea in Romania, Ana Vie, catre compania Gabi's & Papa Reale din Brasov.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO