Companii

Nestlé România a avut o creştere de 18,8% în 2023. Grupul mizează pe venituri mai mari şi în 2024

Nestlé România a avut o creştere de 18,8% în 2023....

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.02.2024, 18:43 59

Nestle România a avut o creştere organică  a vânzărilor de 18,8% în 2023 faţă de anul precedent, conform informaţiilor transmise de companie.

„Într-un an plin de provocări şi schimbări, Nestlé România a reuşit o performanţă remarcabilă, o creştere organică de 18,8% la nivelul întregului an. Această creştere se datorează echipei de peste 600 de profesionişti Nestlé”, a spus Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

La nivel de grup, creşterea organică a Nestlé  a atins 7,2%. Vânzările totale raportate au fost de 93,0 miliarde CHF (peste 94 mld. euro), o scădere de 1,5% (în 2022grupul a avut vânzări de 94,4 miliarde CHF).

"Inflaţia fără precedent din ultimii doi ani a crescut presiunea asupra multor consumatori şi a afectat cererea de produse alimentare şi băuturi. Privind către anul 2024, ne concentrăm pe creşterea volumului şi mixului cu sprijin sporit pentru branduri (...). Suntem încrezători că avem strategia, portofoliul şi resursele potrivite pentru a atinge obiectivele noastre pentru anul 2025”, a spus Mark Schneider, Nestlé CEO.

Vânzările raportate în Zona Europei au înregistrat o scădere de 0,2%, ajungând la 19,1 miliarde CHF. Creşterea în Zona Europei a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor pentru comerţul electronic şi continuarea momentului favorabil pentru canalele out-of-home. Zona a înregistrat câştiguri de cotă de piaţă în segmentul hranei pentru animale de companie şi mâncare pentru bebeluşi.

După categorii de produse, principalul contribuitor la creştere a fost Purina PetCare, datorită ofertelor diferite în cadrul mărcilor premium Felix, Gourmet şi Purina ONE. Cafeaua a înregistrat o creştere de o cifră, condusă de produsele Nescafé solubile şi Ready to Drink. Dulciurile au înregistrat o creştere semnificativă de o cifră, cu câştiguri continue de cotă de piaţă pentru KitKat. Nestlé Professional a înregistrat o creştere de două cifre, condusă de băuturi. Mâncarea pentru bebeluşi a înregistrat o creştere mare de o cifră, bazată pe momentul favorabil continuu pentru formulele premium pentru sugari, în special NAN. Produsele alimentare au înregistrat o creştere medie de o cifră, cu dezvoltări solide ale vânzărilor pentru Maggi.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume. Este prezentă în 189 de ţări din întreaga lume şi are peste 300.000 de angajaţi. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveţia, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO