Companii

Murfatlar estimeaza vanzari de 17,5 mil. euro, la fel ca anul trecut

29.09.2003, 00:00 22

Producatorul de vinuri Vie Vin Murfatlar estimeaza pentru acest an o crestere de 20% in lei a vanzarilor fata de anul trecut, pana la aproximativ 650 miliarde lei (17,5 milioane de euro).
In termeni reali, cresterea va fi aproape nesemnificativa, dat fiind faptul ca anul trecut vanzarile in euro s-au situat in jurul valorii de aproximativ 17,3 milioane euro.
"Mizam si pe o crestere a pietei, dar si pe o distributie mai buna, dar si pe o promovare mai buna," a declarat directorul executiv Cosmin Popescu.
Reprezentantii companiei spera ca in  acest an sa ajunga la o cota de piata de 33% pe piata vinurilor imbuteliate la 0,75 litri, reprezentand vinurile de calitate superioara.
Conform estimarilor interne, Murfatlar ocupa 28% pe acest segment de piata.
Luna aceasta, compania a lansat gama "3 hectare", care poate fi gasita doar in retelele horeca (hoteluri, restaurante catering).
Din portofoliul companiei mai fac parte gama Rai de Murfatlar- pe segmentul vinurilor dulci si demidulci, Sec de Murfatlar- pe segmentul vinurilor seci si demiseci, gamele Bennett Selection, Premiat, Vinoteca si Lacrima lui Ovidiu.
Portofoliul cuprinde 30% vinuri rosii si 70% albe, 70% vinuri dulci si demidulci si 30% seci si demiseci.
Cu Sec de Murfatlar, lansat anul trecut, compania si-a propus sa schimbe obiceiurile de consum ale romanilor, orientati in proportie de 70% catre vinurile dulci si demidulci.
Tendinta locala este opusa celei internationale, unde preferinta este pentru vinurile seci si demiseci.
Bennett Sellection poarta semnatura oenologului de origine australiana Stephen Bennett, care lucreaza pentru Vie Vin Murfatlar.
Contractul sau expira in primavara anului viitor, dar el pare decis sa plece din Romania, in Bulgaria.
Cosmin Popescu spune insa ca "nu s-au purtat nici un fel de negocieri, asa ca nu este sigur ca va pleca".
Murfatlar exporta intre 18-20% din productie in tari ca Germania, Austria, Polonia, Suedia, Finlanda, Rusia, Israel, SUA, Canada si Japonia, conform lui Popescu.
El nu a dorit sa mentioneze care au fost vanzarile companiei pe primele sase luni ale anului, precizand ca aceasta perioada nu este relevanta pentru industria vinului.
"Prima parte a anului este de obicei mai slaba. Cele mai bune luni sunt cele de toamna si iarna, in special pentru vinurile rosii," a spus el.
In acest an, compania s-a concentrat pe extinderea capacitatii de filtrare, in urma unei investitii de 150.000 de euro.
Recent, Murfatlar a obtinut o finantare din partea Uniunii Europene, prin programul SAPARD, in valoare de aproximativ un milion de dolari.
Aceasta suma, impreuna cu o alta investitie de un milion de dolari din fonduri proprii, va fi folosita pentru retehnologizarea masinilor si echipamentelor de vinificatie, imbunatatirea calitatii produselor finite, a transportului semifabricatelor si a controlului intern al calitatii.
"Vrem sa ne extindem si capacitatea de prelucrare. Acum prelucram 600 de tone pe zi la vinurile albe si 250 de tone la vinurile rosii si vrem sa ajungem la 1.000-1.110 de tone pe zi," a adaugat Popescu.
Un alt proiect este legat de intinerirea plantatiei, proces pe care compania si-a propus sa-l realizeze in ritm de 80-100 de hectare pe an, in urmatorii ani.
Imbatranirea plantatiilor este una din problemele cu care se confrunta producatorii locali, care spun ca replantarea unui hectar ii cota peste 10.000 de euro.
Din cauza dificultatilor legate de finantare, replantarea este dificila si necesita mult timp.
Patronatul National al Viei si Vinului a cerut Ministerului de Finante scoaterea vinului de sub incidenta sistemului de marcare incepand de la anul, diminuarea accizelor la vinurile spumoase si cele speciale, precum si eliminarea accizelor pana la data de 1 iulie 2004.
Podgoriile Murfatlar sunt situate in Dobrogea, in localitatea Basarabi si se intind pe o suprafata de 2.300 de hectare, din care 2.000 hectare sunt cultivate efectiv cu vita de vie.
Aici lucreaza 650 de angajati permanenti, iar in perioada de recoltare, care se realizeaza cu muncitori sezonieri, ajunge sa aiba circa 1.500 de angajati.
Compania dispune de cinci vinoteci cu vinuri vechi, cel mai vechi fiind din 1958.
Aceste vinuri nu sunt comercializate, dar daca ar fi probabil ca pretul lor ar depasi suma de 200 de dolari pentru o sticla, conform aprecierilor lui Popescu.
Murfatlar este detinut de compania Euro Cafe, care mai are in portofoliu producatorii de vin Aegyssus Tulcea si Busuioaca de Bohotin Husi. Euro Cafe face si distributia cafelei Tchibo si a sucurilor naturale Pfanner.
Principalii concurenti ai companiei sunt Vincon Vrancea, Jidvei si Cotnari. sorin.pislaru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO