Companii

Mai mult de 90% dintre lideri se aşteaptă la transformări majore pentru organizaţiile lor în anii ce vin. Optimizarea proceselor interne pentru a scădea costurile este printre principalele schimbări aplicate

Sorin Roibu, managing partner, Arthur Hunt România: Inteligenţa emoţională este o altă abilitate esenţială pentru manageri: ei au nevoie să îşi înţeleagă corect şi să îşi gestioneze atât propriile emoţii, cât şi pe ale celor din jur, mai ales atunci când trebuie să ia decizii sau să dezvolte parteneriate strategice.

Sorin Roibu, managing partner, Arthur Hunt România: Inteligenţa emoţională este o altă abilitate esenţială pentru manageri: ei au nevoie să îşi înţeleagă corect şi să îşi gestioneze atât propriile emoţii, cât şi pe ale celor din jur, mai ales atunci când trebuie să ia decizii sau să dezvolte parteneriate strategice.

Autor: Ramona Cornea

21.02.2024, 20:27 45
Un procent de 91% dintre 200 de liderii europeni care au participat recent la un sondaj realizat la nivel european de grupul de consultanţă în HR Arthur Hunt şi compania Bona Fide din Franţa consideră că organizaţiile lor vor trece prin transformări moderate şi majore până în 2030. Doar 1% dintre ei au declarat că nu vor face nicio transformare în cadrul companiilor pe care le conduc în următorii şase ani. 
 
Liderii sunt nevoiţi să îşi ajusteze structura organizaţională şi strategiile de business pentru a-şi consolida rezilienţa în faţa provocărilor economice actuale, conform sondajului citat. 
 
„Liderii viitorului trebuie să fie în primul rând agili, să se adapteze cu uşurinţă provocărilor din piaţă şi să conducă în medii imprevizibile. Pe de altă parte, inteligenţa emoţională este o altă abilitate esenţială pentru manageri: ei au nevoie să îşi înţeleagă corect şi să îşi gestioneze atât propriile emoţii, cât şi pe ale celor din jur, mai ales atunci când trebuie să ia decizii sau să dezvolte parteneriate strategice”, susţine Sorin Roibu, managing partner, Arthur Hunt România. 
 
Schimbările actuale aplicate de lideri fac referire la optimizarea proceselor interne pentru a eficientiza resursele şi a scădea costurile, la investiţiile în inovaţie pentru asigurarea stabilităţii într-o perioadă volatilă, dezvoltarea şi consolidarea parteneriatelor strategice sau adaptarea la modificările legislative (de exemplu: taxa pe zahăr, constrângeri în ce priveşte abordarea sustenabilă etc). Mai mult, unele companii s-au extins strategic sau şi-au mutat bazele de producţie în alte ţări pentru a rămâne competitive pe piaţă. 
 
Potrivit aceluiaşi sondaj, nevoia de integrare accelerată a tehnologiilor în organizaţii este principala îngrijorare pentru 84% dintre executivi, în timp ce 80% consideră că vor avea provocări în a relaţiona cu noile generaţii din echipă, care nu îşi mai iau angajamente pe termen lung şi doresc mai multă flexibilitate de program şi de contract. 
 
În tot acest context, marile organizaţii investesc în pregătirea liderilor viitorului şi în abilităţile lor de a conduce, mai punctează specialiştii Arthur Hunt România. 
 
Potrivit unui studiu Harvard Business School, în 4 din 10 companii globale, preocupările principale vizează pregătirea managerilor de a dobândi abilităţi prin care pot gestiona viitoarele provocări competitive şi strategice reprezentate de: globalizare, gestionarea riscului, lipsa talentelor, răspunsurile la schimbările de pe piaţă sau adaptarea la schimbările climatice. 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO