♦ Primele produse alimentare sub marcă proprie sunt chipsurile Crunch&Go şi o băutură energizantă, Jim, intrarea pe acest segment fiind o mişcare la nivelul întregului grup ♦ MOL, grupul petrolier deţinut de statul maghiar, are o reţea regională formată din peste 2.000 de benzinării dintre care 247 sunt în România.
MOL România, unul dintre cei mai mari jucători din sectorul petrolier local, spune că segmentul non-fuel joacă un rol cheie în strategia de dezvoltare, cel mai recent pas făcut la nivel de grup fiind intrarea pe segmentul mărcilor private. În România, mărcile private au ajuns la finalul anului trecut să aibă o cotă de piaţă de 15,1% în totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, după o creştere de 15% versus 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Ponderea acestor produse diferă însă de la un segment la altul, ajungând la 22% în cazul bunurilor alimentare. În total, piaţa mărcilor private poate fi evaluată de circa 3-4 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF.
„Am lansat recent pe piaţa locală noi produse marcă proprie: Jim, băutura care conţine cinci tipuri de vitamina B, disponibilă şi în varianta fără zahăr, precum şi chipsurile Crunch&Go, cu patru arome diferite. Pentru aceste produse am primit deja feedback foarte bun de la clienţii noştri şi credem că şi acest pas va contribui la dezvoltarea segmentului de vânzări non-fuel“, spune Camelia Ene, CEO & country chair, MOL România.