Companii

MOL pompeaza puternic in benzinariile romanesti

14.10.2002, 00:00 26

Grupul petrolier ungar MOL Rt planuieste sa-si dubleze investitiile pe piata romaneasca pe termen scurt, a declarat un reprezentant al grupului prezent la lucrarile comisiei economice mixte ungaro-romane, desfasurata saptamana trecuta la Bucuresti, relateaza Budapest Business Journal. Investitiile MOL sunt de 82 mil. $.

Oficialii MOL de la Bucuresti au confirmat afirmatiile: "Ne gandim sa acceleram investitiile in perioada imediat urmatoare, in conditiile in care strategia de extindere anuntata la inceputul acestui an va ramane aceeasi", a comentat pentru Ziarul Financiar Aliz Kosza, directorul executiv al MOL Petroleum Products Romania, filiala a grupului petrolier ungar.
Societatea vrea sa investeasca in medie aproximativ 8-10 mil.$ pe an in construirea noilor statii de benzina.
"In cadrul acestei strategii, pe langa numarul de benzinarii construite, este important si un alt indicator: vanzarile realizate de fiecare statie din reteaua noastra", explica oficialii MOL Romania, care opereaza acum 46 de statii.
Compania tinteste ocuparea pozitiei a doua pe piata romaneasca a distributiei de carburanti pana in 2010, cand spera sa controleze cel putin 10% din cererea interna.
Pana acum, MOL si Lukoil au anuntat ca intentioneaza sa-si mareasca investitiile pe piata petroliera din Romania, in contextul in care acum o luna a fost consfintita o alianta regionala surprinzatoare intre compania austriaca OMV si grupul petrolier privat Rompetrol, cu efecte puternice pentru piata romaneasca. OMV a cumparat 25,1% din actiunile Rompetrol si a anuntat ca este posibil sa-si mareasca participatia in perioada urmatoare.
Piata distributiei de carburanti din Romania este dominata acum de cea mai mare companie romaneasca, SNP Petrom (cu 450 de benzinarii), urmata de Rompetrol (cca 130 de statii), Shell (81), Lukoil (65), MOL (46), OMV (cca 45), Agip (22). Alaturi de acestia, pe piata activeaza si benzinari particulari.
MOL Romania estimeaza ca va avea in 2002 o cifra de afaceri de aproximativ 70 mil.$, in crestere cu 20% fata de anul trecut. De asemenea, compania spera sa realizeze profit in acest an, dupa ce a inregistrat pierderi atat in 2001, cat si in 2000.
Compania vrea sa-si extinda in acest an reteaua de benzinarii la nivel national, urmand sa se concentreze asupra sudului si estului Romaniei.
Strategia pentru acest an mai cuprinde si introducerea instalatiilor de vanzare a gazului petrolier lichefiat (GPL) auto in 6 statii, lansarea cardului de carburant MOL si instalarea a cel putin 10 automate bancare in reteaua de distributie.
MOL Romania a investit in 2001 aproximativ 4 mil.$ in reteaua de distributie a carburantilor.
Planurile grupului in Romania vizeaza extinderea retelei de benzinarii, si nu afaceri din domeniul extractiei, productiei sau rafinarii de titei, dupa cum sustin oficialii MOL. Grupul nu a adoptat o pozitie oficiala referitor la privatizarea SNP Petrom, asteptand, ca si alti jucatori de pe piata, ca autoritatile romane sa se decida asupra strategiei de privatizare a companiei.
Infiintata in 1995, MOL Romania activeaza in patru domenii de activitate - reteaua statiilor de benzina, desfacerea benzinei en gros, desfacerea uleiurilor si desfacerea gazului lichefiat, avand 560 de angajati.
Grupul petrolier MOL Plc. este unul dintre cele mai importante grupuri petroliere integrate din Europa Centrala si de Est, detinand impreuna cu partenerul sau slovac - Slovnaft peste 800 de benzinarii in 8 tari.
Grupul are o cifra de afaceri de aproximativ 2,4 mld.$, actiunile MOL Rt sunt listate la bursele din Budapesta si Luxemburg, iar la bursa internationala SEAQ din Londra fac obiectul tranzactiilor extrabursiere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO