Companii

Miu, CEO Mercury360: Cu siguranta nu as vrea sa pornesc de la firul ierbii, ci de la cu totul alt nivel

Miu, CEO Mercury360: Cu siguranta nu as vrea sa pornesc de la firul ierbii, ci de la cu totul alt nivel

Radu Miu, directorul Mercury360, doreste dezvoltarea agentiei printr-o achizitie sau lansarea de noi divizii

08.08.2008, 20:17 287

Mercury360, cea mai importanta agentie independenta de pe piata locala din punctul de vedere al cifrei de afaceri, vizeaza dezvoltarea in zona de new media si field marketing (activitati de marketing in magazine, supermarketuri, hoteluri si restaurante) prin lansarea in acest an unei divizii noi, dar si prin achizitionarea unor companii specializate in cele doua domenii.
"Cu siguranta nu as vrea sa pornesc de la firul ierbii, ci de la cu totul alt nivel. Si lucrul acesta il faci prin achizitia unei alte companii. Sunt interesat si am avut deja discutii in piata" , spune Radu Miu, directorul general al Mercury360.
Aceste achizitii vin dupa ce anul trecut Miu a avut negocieri pentru o preluare partiala si chiar integrala a agentiei al carei actionar, potrivit datelor de la Registrul Comertului, este firma Simarom Trading Limited cu sediul in Cipru. Actionarii companiei din Cipru sunt Radu Miu si irlandezii Barry Mulligan, Michael Hunt si Peter Hurley.
"Sunt absolut deschis catre orice fel de parteneriat sau colaborare. Poate fi vorba chiar si de o preluare integrala", afirma Miu la inceputul anului. El preciza ca pana atunci discutase cu cel putin patru grupuri de comunicare, printre acestea fiind si International Marketing & Sales Group (IMSG) care anul trecut a cumparat agentia de publicitate Friends Advertising.
Pentru consolidarea Mercury360 in zona de field marketing, in luna februarie Miu a semnat un parteneriat cu CPM International, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de field marketing. Parteneriatul pentru care negocierile au inceput in 2007 nu prevede un anumit target de crestere si nici ca agentia sa aiba clienti din anumite industrii.
"Alianta inseamna mai ales dechidere catre know-how. Am avut si un proiect pentru Mitsubishi, pe care l-am dezvoltat atat in Romania, cat si in Bulgaria. Sunt convins insa ca nu va fi ingropat Mercury de atat business international cat va veni prin CPM. Cu unii dintre clienti suntem inca in discutii, majoritatea sunt din domeniul bunurilor de consum .Sunt constient ca o recomandare nu inseamna un castig de cont", spune directorul Mercury360.
Din portofoliul Mercury, aproximativ 60% dintre clienti provin din domeniul bunurilor de larg consum, 10-15% din domeniul telecom, iar restul din alte domenii.
Cel mai profitabil client este Ursus Breweries, cu care agentia are un parteneriat din 1997.
In afara dezvoltarii agentiei pe zona de online si field marketing, managerul Mercury360 isi mai doreste consolidarea departamentelor de strategie, creatie si client service. Pentru coordonarea acestora la inceputul anului a fost numit ca director executiv al agentiei Mihai Scortea, fostul marketing manager al Cristalex (distribuitorul Teacher's, Campari, Absolut). In aceeasi perioada a fost adus ca director de creatie portoghezul Miguel Gon?alves, care a mai lucrat in Romania la Tempo Advertising.
"Directorul de creatie este un driver de business, iar pentru noi este extrem de important pentru ca ne punem sperante in creatie, vrem sa ne dezvoltam pe zona de ATL (promovare pe televiziune, radio, presa scrisa, panotaj stradal si de interior, n. red.) unde avem mai putina traditie (agentia este recunoscuta pentru serviciile de BTL - below the line-, specializandu-se in consultanta de marketing si organizarea de evenimente).
"Echipa de creatie e bine conturata calitativ si numeric. Vor mai veni oameni mai ales la departamentul de strategie pe care trebuie sa-l construim bine".
El spune ca in primul semestru al anului departamentele care s-au dezvoltat cel mai mult au fost cele de merchandising (metode de prezentare a produsului in magazine in scopul cresterii vanzarilor), outsorcing sales si creatie.
"In primul semestru previziunile sunt confirmate. Am realizat 10 milioane de euro si cresterea este de 35% fata de primul semestru din 2007", spune Miu dupa ce la inceputul anului afirma ca agentia isi va mentine ritmul de crestere de 35% din 2007. Anul trecut, Mercury360 a avut o cifra de afaceri de aproximativ 17,3 milioane de euro.
Despre intreaga piata de publicitate, directorul Mercury360 spune ca aceasta va creste cu 20-25%, pana la aproximativ 600 de milioane de euro. Anul trecut investitiile in publicitate au crescut cu 30-35%.
"Recesiunea la nivel mondial, din pacate, ne afecteaza. De exemplu, toata lumea spunea ca Bursa din Romania nu are nimic de-a face cu bursele externe. Cred ca as fi naiv sa cred ca piata romaneasca nu va fi afectata. Insa daca vom fi in stare sa absorbim mai multe fonduri europene, cu siguranta piata de advertising va sari la 40%"
Anul trecut, Mercury360 a terminat procesul de repozitionare inceput in 2005, care avea ca obiectiv cresterea numarului de campanii ATL si care a si schimbat numele agentiei din Mercury Promotions in Mercury360.
Aproximativ 60% din cifra de afaceri a Mercury360 pe 2007 au fost reprezentate de activitatile de BTL, clientii cei mai importanti din acest segment fiind Ursus Breweries, Coca-Cola, Nestle, Vodafone si L'Oreal.
Agentiile independente care au afaceri asemanatoare cu cele ale Mercury360 sunt Imager, Tempo Advertising si Next Advertising.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO