Companii

Ministrul Transporturilor: E împotriva firii ca managerul Tarom să tragă într-o direcţie, iar consiliul în alta

Ministrul Transporturilor: E împotriva firii ca...

Autor: Andreea Neferu

22.10.2013, 12:19 946

Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a declarat astăzi că  nu se poate ca managerul Tarom, cu referire la Christian Heinzmann,  să tragă într-o direcţie şi consiliul de administraţie în altă direcţie. “E împotriva firii şi cineva trebuie să facă un compromis. Heinzmann are un contract de management ca să poată implementa măsurile trebuie să aibă suportul consiliului de administraţie”, a spus ea.

Nicoale Demetriade, membru în consiliul de administraţie al Tarom şi director executiv, şi-a dat astăzi demisia din companie. Ieri, Dan Pascariu, preşedintele consiliului de administraţie, şi Nicolae Demetriade au fost chemaţi la Ministerul Transporturilor pentru a lămuri situaţia de la Tarom, potrivit unor surse. Pascariu ar putea să fie revocat din funcţie. De la instituirea managementului privat la Tarom au apărut tot felul de neînţelegeri între directorul general şi reprezentanţii consiliului de administraţie.

Cele mai recente date, cele aferente primului semestru din acest an, arată că Tarom a redus pierderile la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultat mai bun decât cel estimat, a crescut numărul de pasageri cu 1,5%, sub obiectivul asumat, iar gradul mediu de încărcare cu 3%. Mai mult, Tarom a introdus noi curse, aşa cum şi-a asumat conducerea executiva.

Consiliul de administraţie este format din bancherul Dan Pascariu, fostul astronaut Dumitru Prunariu, Valentin Macec, fost consilier al lui Ovidiu Silaghi, fostul ministru al transporturilor, Ciprian Ladunca, director financiar şi vicepreşedinte al Metlife Alico România, omul de afaceri Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PC Fun şi PC Garage, şi Nicolae Demetriade, un fost şef al Tarom (care l-a înlocuit în mai în consiliu pe fostul ministru al mediului de afaceri Lucian Isar) şi care şi-a dat astăzi demisia.

 După ce în ultimii cinci ani Tarom a adunat pierderi totale de 250 de milioane de euro, ultimul an în care a raportat profit fiind 2007,  instituirea managemen­tului privat a fost văzută ca o soluţie de redresare şi de eficientizare  a companiei însă mai  mult a adus o  luptă internă.

În iunie, Lucian Isar, fost membru în conducerea Tarom până în mai anul acesta, spunea într-o opinie că „bătălia“ pentru îmbunătăţirea performanţelor Tarom a trecut pe plan secund la scurt timp după in­troducerea managementului privat şi că de fapt „principala preocupare a devenit «bătălia» românească pentru Tarom.

Această «bătălie» pentru Tarom este lupta dusă de o parte din managementul privat neexecutiv, înţeles cu acţionarul, de a lua locul managementului privat executiv direct ori prin interpuşi“. El mai afirma că „probabil «bătălia» pentru Tarom se va încheia prin demiterea directo­rului executiv indiferent de rezultatele pozitive obtinute şi de rezultatul procesului iminent (că doar compania plăteşte), imediat după depunerea scrisorii de intenţie spre aprobarea Boardului  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO