Companii

Ministrul Învăţământului, Remus Pricopie: este adevărat că sunt prea grele ghiozdanele. Cum a ajuns un elev de clasa I să care în fiecare zi 11-12 cărţi şi caiete în geantă

Ministrul Învăţământului, Remus Pricopie: este...

Autor: Laura Mitran

28.04.2013, 15:08 652

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a declarat astăzi că nu exclude ca, de anul viitor, să existe, cel puţin la clasele mici, câte două volume la fiecare manual, corespunzătoare semestrelor, pentru a mai uşura ghiozdanul cărat de elevi, alături de manualele digitale, cu aplicaţii multimedia.

Problema este însă că ghiozdanele sunt grele mai ales din cauza faptului că elevii nu mai merg la şcoală doar cu un manual şi un caiet simplu pentru fiecare materie, ci cu 3-4 cărţi/caiete de fiecare materie.

Spre exemplu, un elev de clasa I are la Abecedar manualul propriu-zis, un caiet predesenat (pre-scrise) pentru abecedar unde completează pe spaţiile libere, caietul propriu-zis (gol la început) şi o culegere, deci patru cărţi şi caiete. Plus patru la matematică, opt. Plus încă trei sau patru la altă materie (engleză, religie, cunoaşterea mediului) rezultă 11-12 cărţi şi caiete de cărat zilnic.   

"Am copii în clasa a treia şi a noua. (...) La clasa a III-a pun mâna pe ghiozdan şi este greu", a spus ministrul Educaţiei, duminică, la emisiunea "După 20 de ani" de la Pro TV, apreciind că "subiectul acesta trebuie reglementat".

Pricopie a precizat că a discutat deja, în ceea ce priveşte manualele pregătite pentru clasa I de anul acesta, dacă e cazul să fie împărţite în câte două volume, corespunzătoare celor două semestre, pentru a se reduce canititatea pe care elevii o cară zilnic.

"Anul viitor nu exclud să avem manualele împărţite, cel puţin pentru clasele mici", a declarat ministrul.

Aceste manuale împărţite nu vor fi însă un câştig prea mare pentru uşurarea ghiozdanului, având în vedere cele 11-12 cărţi şi caiete pe care trebuie să le care un elev de clasa I cu numai trei materii într-o zi, ci un câştig pentru edituri, care câştigă la fel de mult din generalizarea caietelor pre-scrise.

Ministrul a mai vorbit, duminică, la Pro TV, şi despre viitoarele manuale digitale.

"Din septembrie, copiii vor avea manual în format clasic, pe masă, iar pe pagina de internet, manuale.edu.ro, vor exista manualele în format digital", a spus Pricopie, precizând că este vorba de cărţi în format pdf, dar şi de aplicaţii multimedia.

El a mai menţionat că, potrivit cercetărilor, "procesul de învăţare, atunci când se folosesc instrumentele digitale, este mult mai rapid".

"În momentul în care îi arăţi (elevului, n.r.), într-un filmuleţ cum funcţionează sistemul solar, pricepe mult mai repede decât dacă se uită la o fotografie şi stă să-i explice profesorul sensul în care se învârte fiecare şi-aşa mai departe", a spus ministrul Remus Pricopie, arătând că digitalizarea nu este , după părerea sa, o opţiune, ci o obligaţie.

El a mai declarat  că vor fi organizate evaluări, de tipul celei naţionale de la sfârşitul clasei a VIII-a, şi la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, începând cu următorul an şcolar.

"Noi vedem rezultatele de la sfârşitul calsei a VIII-a în condiţiile în care nu există nicio evaluare până la sfârşitul clasei a VIII-a, semnificativă, şi ne mai uităm la bacalaureat, care reprezintă iar rezultatul după patru ani", a spus ministrul Educaţiei.

Ministrul Educaţiei a spus că ar trebui făcute "aceste măsurători" şi "pe traseu" şi a anunţat că, începând cu următorul an şcolar, vor fi organizate evaluări de tipul celei naţionale la clasa a II-a, clasa a IV-a şi clasa a VI-a. "Şi atunci când vii cu examenul naţional la clasa a VIII-a, copilul deja a trecut prin trei filtre de evaluare

Întrebat dacă rezultatele acestor evaluări vor conta pentru media elevului, Pricopie a răspuns că, anul viitor, va porni de la premisa că nu ar trebui să conteze.

El a precizat că nu crede că aceste rezultate ar trebui luate în calcul, decât "dacă se doreşte bonificarea elevului, adică elevul care a avut un rezultat foarte bun să primească o notă maximă în catalog

El a mai spus  că va propune ca simulările pentru evaluarea naţională şi bacaluareat să se organizeze, începând cu următorul an şcolar, în aceleaşi condiţii în care se dau examenele, şi nu descentralizat.

Apreciind că descentralizarea simulărilor pentru evaluarea naţională şi pentru bacalaureat "are şi părţi bune, dar are şi părţi mai puţin bune", ministrul Remus Pricopie a spus că va propune colegilor din minister şi partenerilor sociali ca, "începând cu anul şcolar următor, simulările să se facă exact în aceleaşi condiţii în care se dau şi examenele, respectiv Consiliul Naţional de Evaluare să gestioneze aceste simulări pentru a putea avea o analiză mai bună a datelor".

Întrebat dacă are suspiciuni în momentul de faţă, când subiectele simulărilor sunt făcute pentru fiecare judeţ în parte, că în unele judeţe ar putea fi date subiecte mai uşoare, Pricopie a confirmat, spunând că acestea pot fi mai uşoare sau mai grele, sau nu suficient de bine calibrate, în unele judeţe.

Ministrul Educaţiei a mai spus că nu îl mulţumesc rezultatele de la simulări primite până în prezent, apreciind că elevii sunt "pregătiţi destul de slab

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO