Companii

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului are un plan bine pus la punct de promovare a României, dar doar pe hârtie. Promovează România în şapte ţări, dar străinii încă nu vin

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului...

Autor: Miruna Diaconu

24.08.2023, 09:30 161

♦ Bugetul alocat promovării turistice din acest an este de 16,7 milioane lei, mult peste bugetele anilor anteriori, dar încă insuficient.

Ministerul Economiei, Antreprenoria­tului şi Turismului vrea să promoveze Româ­nia pe şapte pieţe, anume Germania, Spania, Franţa, Israel, Italia, Marea Britanie şi Po­lonia, mizând pe turismul cultural, turismul de natură, turismul rural, turismul activ şi de aventură, turismul balnear şi city break. Pe hârtie, totul sună bine, realitatea însă este că numărul străinilor ajunşi în România anul acesta este sub nivelul din 2019.

Ultimele date de la Statistică arată că, în primele şase luni ale acestui an, în unităţile de cazare din România au ajuns puţin peste 900.000 de turişti străini. Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă a anului 2019, considerat reper pentru turism, circa 1,2 milioane de străini au ajuns în unităţile de cazare locale. Imediat după eliminarea restricţiilor legate de COVID, străinii au luat cu asalt destina­ţiile care au ştiu să se promoveze în perioada pandemiei, inclusiv ţări mai mici din Europa, precum Albania sau Slovenia, care au atins cifre record în privinţa numărului de vizita­tori străini. Ziarul Financiar a solicitat Mi­nisterului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismu­lui o hartă a destinaţiilor locale, pe ce mizea­ză instituţia reprezentativă a indus­triei turis­mului atunci când promovează România în afara graniţelor.

Reprezentanţii ministerului nu au furnizat o hartă, însă au răspuns că o astfel de hartă ar exista.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO