Companii

Miliardarii discreţi ai cerealelor şi-au redus afacerile cu 175 mil. € şi sunt pe pierdere

Citiţi mai multe despre cum a evoluat agricultura românească în 2009 în anuarul Cei mai mari jucători din economie, care a apărut pe piaţă în 22 iunie.

Citiţi mai multe despre cum a evoluat agricultura românească în 2009 în anuarul Cei mai mari jucători din economie, care a apărut pe piaţă în 22 iunie.

23.06.2010, 23:30 191

Filialele locale ale Alfred C. Toepfer, Cargill şi Glencore,companii multinaţionale din sectorul comerţului cu cereale, careocupă primele locuri la nivel local la cifra de afaceri, auînregistrat o scădere a busi nessului cu circa 175 mil. euro şi autrecut de la un profit cumulat de 13,5 milioane de euro în 2008 lapierderi de 15,3 milioane de euro, în condiţiile în care producţiade cereale a fost mult mai mică decât anul anterior, iar preţurilecu care s-au tranzacţionat produsele au rămas la un nivelscăzut.

Potrivit anuarului ZF "Cei mai mari jucători din economie", carea apărut pe piaţă în 22 iunie, cei trei co mercianţi au ajuns înurmă cu doi ani la afaceri de 760 de mi lioane de euro cu doar 300de angajaţi. Niciunul din ei nu a dorit să ofere rezultatelefinanciare pe 2009. Aceste companii sunt însă cunoscute ca fiindunele dintre cele mai discrete de pe piaţă, cu rare ocaziipreferând să facă declaraţii presei despre evoluţia propriilor afaceri sau a pieţei.

ZF a solicitat Registrului Comerţului bilanţul depus de AlfredC. Toepfer, Cargill şi Glencore Protein România pentru areactualiza tabelul financiar al comerţului cu cereale, iar datelearată o evoluţie negativă în afacerile celor trei.

Anul trecut, gigantul olandez Alfred C. Toepfer, cel mai marecomerciant de cereale la nivel local, a rulat 301,2 milioane deeuro, adică un minus de 10% faţă de 2008. Spre finalul anului,compania a cumpărat 95% din acţiunile Cerealcom Giurgiu de laoamenii de afaceri Viorel Gavril Fetinca, Bogdan Stanca şi BogdanGruia.

Investiţia în cele două silozuri de 35.000 de tone şi 10.000 detone deţinute de Cerealcom Giurgiu nu a fost dezvăluită. Preţul mical cerealelor a eliminat anul trecut orice şansă de a obţineprofit, după ce în 2008 compania a avut un câştig de 8 mil. eurodin piaţa din România.

Un angajat, responsabil de vânzări de 2 mil.euro

Cea mai mare cădere a simţit-o însă filiala locală a grupuluiamerican Cargill, cu afa ceri de 227 mil. euro în 2009, în scăderecu peste 30% faţă de 2008, care a ajuns la o pierdere de 13 mil.euro, de la un profit de 2,7 mil. euro. Glencore Protein Româniaşi-a înjumătăţit cifra de afaceri, de la 120,9 mi lioane de euro la55,9 mil. euro. Scăderea poate fi pusă şi pe seama deprecieriiputernice a monedei naţionale în 2009. Ţinând cont că cei treicomercianţi au circa 300 de angajaţi, rulajul pe fiecare angajats-a ridicat anul trecut la 2 milioane de euro.

"Anul acesta producţia va fi mult mai mare, de aceea businessulcu comerţ cu cereale este profitabil. Mulţi agricultori care aucapacitate de depozitare vor apela în 2010 la acest segment şi vorstrânge produsele de la fermierii din zonă", spunea recent ŞtefanPoienaru, administratorul Agrofarm Holding, unul dintre cei maimari producători de cereale din România.

Diferenţa între producători şi comer cianţii de cereale a fostcă primii au reuşit anul trecut să se menţină pe plus la câştiguri,chiar dacă majoritatea au suportat o diminuare a businessului.

Cei trei jucători din comerţul cu cereale, care mai au doicompetitori importanţi, Agricover şi Pioneer Hi Bred Seeds, nu aucomentat pe marginea acestui subiect până la închidereaediţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO