Companii

Mike Holmes, Pepsi Americas: Dupa un an exploziv, 2008 a adus cresteri moderate pe anumite categorii

Mike Holmes, Pepsi Americas: Dupa un an exploziv, 2008 a adus cresteri moderate pe anumite categorii

Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania: Pe segmentul sucurilor necarbonatate a trebuit sa facem o schimbare tactica fundamentala la nivelul ambalajelor. Vom continua sa avem astfel de proiecte la nivel local, pentru a ne asigura continuarea cresterii cu un ritm superior dinamicii pietei.

10.09.2008, 13:42 45

"Parteneriatul cu PepsiCo, o companie cu un portofoliu de produse urias si care are capacitatea de a inova, ne da practic posibilitati nelimitate de a aduce in Romania noi categorii de bauturi racoritoare", spune Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania. Unul dintre segmentele de piata pe care compania le analizeaza in prezent este cel al bauturilor energizante, insa managerul spune ca nu s-a luat inca o decizie in acest sens.
Pe piata romaneasca, Pepsi Americas s-a impus pana acum pe segmentele bauturilor racoritoare carbonatate si necarbonatate, pe care detine una dintre primele trei pozitii, cu branduri precum Pepsi, Mirinda, Mountain Dew, Lipton sau Prigat. Singurele branduri distribuite de companie care nu apartin portofoliului PepsiCo sunt in prezent Prigat si Roua Muntilor.
"In acest an, bauturile carbonatate din portofoliu au reusit sa avanseze cu un ritm peste media pietei. La randul sau, apa minerala, chiar daca reprezinta o mica parte din vanzarile noastre la nivel local, si-a continuat cresterea cu o rata de peste 30%, depasind dinamica pietei", precizeaza Holmes.
Datele la semestru raportate de Pepsi Americas pe Bursa indica un avans al bauturilor carbonatate distribuite in Romania de 16% (in volum) fata de primele sase luni din 2007, in timp ce necarbonatatele din portofoliu au inregistrat o crestere de 8%. Trendul de pe piata pare sa fie insa favorabil bauturilor necarbonatate, care castiga teren in fata celor "cu bule", considerate mai putin sanatoase de catre consumatori.
"Pe segmentul sucurilor necarbonatate a trebuit sa facem o schimbare tactica fundamentala la nivelul ambalajelor. Vom continua sa avem astfel de proiecte la nivel local, pentru a ne asigura continuarea cresterii cu un ritm superior dinamicii pietei", mai spune Holmes. Dinamica vanzarilor realizate de imbuteliatorul Pepsi vine pe fondul continuarii dezvoltarii pietei de profil, insa cu rate diferite de crestere datorate si temperaturilor mai mici inregistrate in aceasta vara, comparativ cu sezonul din 2007.
Holmes spune ca piata soft drinks nu trebuie analizata in ansamblul sau, ci pe segmente.
"2007 a fost un an foarte dinamic, care a adus cresteri explozive pe toate segmentele pietei locale de soft drinks. In acest an se observa continuarea acestui trend, insa pe anumite categorii sunt cresteri mai moderate", mai afirma presedintele Pepsi Americas Romania.
De exemplu, piata apelor minerale a crescut in primele sapte luni cu circa 10% fata de aceeasi perioada din 2007, la jumatate fata de ritmul inregistrat anul trecut, arata datele de la Societatea Nationala a Apelor Minerale.
Holmes subliniaza si interesul crescut al consumatorilor romani pentru brandurile premium, acestia fiind dispusi sa plateasca mai mult pentru produse care se pliaza pe gusturile lor.
Pepsi Americas Romania a ajuns anul trecut la afaceri de 195 mil. euro, in crestere cu 20,2% fata de 2006, in timp ce profitul net a inregistrat o crestere de 150%, pana la 33,7 mil. euro, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul de Finante.
Cel mai mare competitor al sau este imbuteliatorul Coca-Cola, liderul pietei locale de profil.
In prezent, producatorul Pepsi deruleaza cea mai mare investitie greenfield de pe piata romaneasca a bauturilor racoritoare - constructia unei fabrici la marginea Bucurestiului. Noua unitate va fi amplasata pe un teren de 80.000 de metri patrati la iesirea din cartierul Militari si va permite companiei sa-si majoreze capacitatea actuala de imbuteliere cu 20%, precum si sa aduca la nivel local tehnologii noi de productie. Imbuteliatorul va apela la 5-8 experti de pe piete din Europa Centrala si de Est, Anglia sau Statele Unite, pentru consiliere in utilizarea noilor tehnologii de productie. Potrivit lui Holmes, aceste persoane vor oferi servicii companiei locale pe o perioada de circa doi ani.
Pepsi Americas a intrat in Romania prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages (QAB), fostul imbuteliator local al bauturilor PepsiCo, pe care l-a integrat in companie in anul 2006. Producatorul american a platit in total aproape 190 mil. dolari pe QAB, dintre care 55,4 mil. dolari au reprezentat achitarea unor datorii ale companiei preluate.

Gigantii multinationali din soft drinks

Coca-Cola Hellenic

Imbuteliatorul local al produselor Coca-Cola este in prezent liderul pietei soft drinks.
Cu afaceri de 515,8 mil. euro in 2007, compania se distanteaza puternic de Pepsi Americas Romania si de restul jucatorilor de pe piata.
Spre deosebire de subsidiara locala a Pepsi Americas, Coca-Cola HBC Romania s-a impus si pe segmentul apei minerale, fiind al doilea mare imbuteliator local.
In 2007, Coca-Cola HBC Romania a raportat la Ministerul de Finante o rata de profit net de aproape 12%.

Pepsi Americas

Imbuteliatorul local al produselor PepsiCo este cel mai mare competitor al Coca-Cola.
Spre deosebire de compania greceasca Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas a intrat pe piata romaneasca printr-o achizitie (preluarea QAB).
In 2007, primul an dupa integrarea QAB, Pepsi Americas a raportat la Ministerul de Finante o crestere a profitului cu 150% fata de 2006.
Anul trecut, rata profitului net raportata de companie la Ministerul de Finante a fost de 17,3%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO