Companii

Michelin: Romania devine interesanta si ca piata de desfacere, nu doar pentru productie

12.09.2006, 16:05 119

Romania si celelalte tari din Europa de Est sunt mult mai interesante in calitate de producatori de anvelope si mai putin atractive ca piete de desfacere, insa este de asteptat un reviriment al consumului in urmatorii ani, a declarat Alexis Burlacot, director de marketing al diviziei de anvelope pentru camioane al Michelin Europa.
"Ritmul de crestere al unor piete precum Romania sau Rusia este in acest moment foarte alert, de 10-15% anual, spre deosebire de pietele mature cum sunt cele din Europa de Vest sau din SUA, unde ritmul de crestere este mult mai scazut, de doar cateva procente", a mai precizat Burlacot.
Michelin are in prezent doua fabrici in Romania, Silvania Zalau si Victoria Floresti, pe care le-a achizitionat in 2001, impreuna cu alte active, de la grupul Tofan, dar si o fabrica de cord metalic construita in urma unei investitii greenfield la Zalau.
In prezent, cea mai mare parte a afacerilor Michelin in Romania (aproximativ 75%) este reprezentata de exporturile catre Statele Unite si alte tari din Europa.
"Tarile in care avem in prezent centre de productie, cum este cazul Romaniei, devin tot mai interesante si ca piete de desfacere. Este de asteptat un reviriment al acestora in viitorul apropiat", a spus Alexis Burlacot.
El a declarat ca unul dintre principalele motoare care sustin cresterea acestor piete este dezvoltarea retelelor de transportatori.
"Este notabila specializarea si profesionalizarea transportatorilor care activeaza in zonele Europei de Est, fapt ce influenteaza direct afacerile noastre", a afirmat Burlacot.
Michelin a anuntat oficial saptamana trecuta la centrul sau de tehnologii de la Ladoux (Franta) ca va investi pana in anul 2011 aproximativ 400 de milioane de euro in fabricarea unui nou tip de anvelope pentru camioane, utilizand asa-numitele tehnologii durabile, care vor creste durata de viata a cauciucurilor cu 25%.
Suma este destinata producerii a 4 milioane de anvelope noi si reciclate.
Oficialii Michelin au declarat ca prin investitia in tehnologia XDN 2 GRIP se urmareste cresterea vanzarilor pe un segment-cheie pentru companie, cel al diviziei de anvelope pentru camioane grele, care genereaza 40% din profitul net si aproximativ 25% din cifra de afaceri a producatorului, care anul a realizat vanzari in valoare de 15,7 miliarde de euro la nivel mondial. Productia de anvelope utilizand noua tehnologie a fost deja lansata in trei fabrici europene ale Michelin, in Franta, Spania si in Germania.
Pete Selleck, membru al consiliului de ad-ministratie si seful diviziei de cauciucuri pentru camioane grele al Michelin, a spus ca, deocamdata, pentru productia utilizand noua tehnologie, au fost luate in calcul doar pietele mature.
"Romania este o piata extrem de interesanta pentru noi in acest moment si, desigur, nu excludem posibilitatea ca pe viitor sa lansam linii de productie care sa utilizeze tehnologiile durabile si in alte locatii, cum ar fi fabrica Michelin de la Zalau, unde, in prezent, producem anvelope pentru camioane grele", a precizat Selleck. El a mai adaugat ca Michelin investeste aproximativ 3,6% din cifra de afaceri in cercetare si dezvoltare. In 2005, valoarea acestor investitii la nivel mondial a fost de 565 de milioane de euro.
Piata anvelopelor destinate camioanelor a reprezentat un motiv serios de ingrijorare atat pentru Michelin, cat si pentru restul producatorilor. La jumatatea anului, Michelin a anuntat ca anticipeaza pentru 2006 o scadere cu 3,8% a pietei cauciucurilor destinate inlocuirii celor uzate, in zona Americii de Nord. In Europa, ar putea avea loc o crestere de 2,8%, in Asia de 8%, iar in America de Sud este asteptat un avans de 3%.
Michelin, cel mai mare producator de cauciucuri din lume, detine 75 de fabrici in lume si isi comercializeaza produsele in peste 170 de tari. Principalii sai concurenti la nivel mondial sunt Bridgestone si nemtii de la Continental.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO