Companii

Metro: Romania este un fel de El Dorado pentru toate firmele

Metro: Romania este un fel de El Dorado pentru toate firmele
22.03.2007, 20:40 21

Reteaua de magazine Metro Cash&Carry Romania a inregistrat vanzari de 1,43 miliarde de euro anul trecut, in crestere cu 15% fata de 2005, potrivit raportului financiar al grupului german Metro.
Real, divizia de hipermarketuri a grupului german, a avut vanzari de 82 de milioane de euro in 2006, acesta fiind primul an fiscal complet pe piata romaneasca.
Grupul Metro a investit pana in prezent peste 140 mil. euro in dezvoltarea hipermarketurilor, reprezentantii companiei estimand ca reteaua va ajunge la 21 de magazine in urmatorii doi ani, fata de 9 unitati in prezent. In Bucuresti vor fi deschise 4 hipermarketuri Real pana la finele lui 2008, dintre care doua ar putea fi inaugurate in acest an.
"Suntem foarte multumiti de profitabilitatea afacerilor din Romania si, in general, in pietele estice", a declarat Michael Wiedmann, director general al Metro Cash&Carry. El nu a dorit sa ofere mai multe detalii pe marginea profitului, dar a spus ca afacerile bune se fac in estul Europei, "pentru ca oamenii vor sa cheltuiasca, sa consume, in timp ce in vest oamenii sunt mult mai preocupati de economii si pensii private".
Wiedmann se asteapta ca ambele retele prezente pe piata romaneasca sa-si creasca vanzarile in continuare, chiar daca "acest lucru va fi mai greu de-acum, deoarece concurenta este tot mai apriga". Prin urmare, Wiedmann spune ca "va fi din ce in ce mai greu sa crestem. Pentru ca Romania este acum un fel de Bonanza (un fel de El Dorado - n.red.) pentru toate companiile - toti vor sa fie acolo", spune el.
Metro Cash&Carry detine 23 de magazine pe piata romaneasca, ultimele doua unitati fiind inaugurate in anul 2005. Compania Metro Cash&Carry a deschis primul centru de distributie din Romania in anul 1996, in Bucuresti. Pe segmentul cash&carry activeaza in acest moment si reteaua Selgros. Pentru reteaua de cash&carry, reprezentantii Metro nu exclud deschiderea a inca "unul, doua poate chiar trei magazine".
Pentru nemti, intamplarile de pe scena politica din Romania nu au niciun impact asupra businessului. "Ne tinem departe de viata politica. In 1996, cand am intrat pe piata din Romania, viata politica era foarte tumultuoasa. Noi insa ne-am vazut de treaba si asta vom face si in continuare", a mai spus directorul general al Metro Cash&Carry.
Vanzarile grupului Metro au crescut cu 7,5% anul trecut fata de 2005, pana la valoarea de aproximativ 60 de miliarde de euro, in timp ce EBITDA a avansat cu circa 10%, la aproape 2 miliarde de euro, se mai arata in raportul financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO