Companii

Metode noi de a vinde reclama pentru cresterea profiturilor Yahoo!

01.08.2001, 00:00 46



In urma pierderilor inregistrate in ultimul trimestru, compania Yahoo! se vede nevoita sa recurga la o noua metoda de publicitate, foarte controversata de la aparitia sa: pop-under-urile.

Oficialii companiei au declarat presei internationale ca se afla deocamdata in faza de teste, urmand sa se decida in scurt timp daca este oportun sa vanda acest gen de reclame care au la momentul actual o larga raspandire pe web.

Dar poate ca unii dintre dumneavoastra au inceput deja sa se intrebe ce sunt aceste pop-under-uri care fac atata valva. Pentru cei neavizati, acestea sunt ferestre web ce se deschid odata cu o alta pagina pe care ati accesat-o.

Un cod special este atasat HTML-ului paginii initiale, permitand astfel ca in momentul in care o accesati pentru prima data, o alta fereastra obisnuita de browser sa fie deschisa sub fereastra initiala. In aceasta din urma nu este afisat decat un mesaj publicitar sau o reclama mai complexa, astfel incat in momentul in care inchideti prima fereastra, reclama poate fi vizualizata fara nici un alt obstacol.

Campaniile actuale desfasurate in acest mod sunt astfel gandite incat reclama nu mai apare aceluiasi utilizator in urmatoarele sapte zile, ceea ce face din ele unele mai putin agresive si mai eficiente in consecinta.

Initiativa companiei Yahoo! va permite cresterea semnificativa a numarului de utilizatori de Internet care vad reclame online, numar care a atins deja ordinul miliardelor, dupa declaratiile lui Dave Gross, actionar al Fastclick.com din California, companie care se ocupa de vanzarea spatiilor publicitare pe web si monitorizarea efectelor acesteia.

El afirma ca Fastclick.com a derulat mai mult de doua miliarde de reclame pop-under din noiembrie 2000 cand a inceput aceasta afacere, numarul lor crescand in medie cu 93% de la o luna la alta.

Desi Yahoo! sprijina pe deplin ideea de a vinde astfel de spatii publicitare, initiativa ar putea sa alimenteze un adevarat conflict de interese intre utilizatorii de Internet si cei care isi fac reclama in acest mod.

Sub presiunea de a-si mentine, daca nu de a-si creste profiturile, tot mai multe companii care isi desfasoara afacerile prin intermediul Internetului recurg la formate neobisnuite si agresive de reclama pentru a atrage atentia potentialilor consumatori.

ai de aici se starneste o intreaga polemica intre advertiseri si consumatorii care se simt deturnati de la traiectoria lor normala in retea.

Cu toate astea, Cristine Mohan, purtatoarea de cuvant a site-ul The New York Times on the Web, unul dintre primele care a implementat acest gen de campanii, a declarat ca reclamele pop-under au avut un real succes.

Specialistii afirma ca pop-under-urile sunt mai eficiente din punct de vedere al cresterii vanzarilor decat bannerele clasice si ca au devenit populare prin preturile scazute practicate si prin similaritatea cu campaniile de direct mail prin care advertiserii trimit mesaje publicitare unui numar mare de utilizatori de posta electronica, in speranta ca macar o fractiune mica dintre acestia vor raspunde pozitiv.

Campaniile ce folosesc pop-under-uri sunt vandute in sistemul "cost per click" sau "cost pe achizitie", ceea ce inseamna ca situl care permite derularea campaniei primeste un comision numai pentru acei utilizatori care cumpara un produs sau se inscriu pentru a beneficia contra cost de un serviciu, ca urmare a reclamei pop-under pe care au vazut-o.

Preturile mici practicate pentru aceste campanii le fac atractive pentru advertiseri, care se confrunta acum cu o recesiune generala a activitatii economice, deci cu necesitatea de a reduce costurile pe cat mai multe cai.

Un raport al Jupiter Media Metrix afirma insa ca acest format ajuta la cresterea brand awareness (constientizarea identitatii de marca). Pe de alta parte, 73% dintre cei care se confrunta cu acest gen de reclame inchid respectiva fereastra in mai putin de 20 de secunde de la aparitia ei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO