Afacerile Nestlé în România au sărit anul trecut pentru prima dată pragul de 1 mld. lei după ce vânzările au crescut cu 10,5% versus 2020, arată calculele ZF pe baza informaţiilor comunicate de companie. Spre comparaţie, grupul a avut în 2020 în România afaceri de 933 de milioane de lei, în creştere uşoară, de sub 1%, faţă de anul de dinaintea pandemiei.
„În 2021, rezultatele financiare au fost în linie cu cele obţinute la nivel global şi de zonă, cu o creştere organică de 10,5%, cea mai mare din regiunea noastră. Am înregistrat creşteri în toate categoriile în care operăm, iar diversitatea portofoliului nostru este cheia“, spune Silvia Sticlea, country manager Nestlé România.
În ceea ce priveşte portofoliul de produse, grupul este prezent în România pe segmentul de băuturi (cu branduri precum Nescafe, Dolce Gusto, Starbucks sau Nespresso - acesta din urmă fiind operat separat), de dulciuri (Lion, KitKat, Joe, After Eight, Smarties), alimente (Maggi), cereale (Nesquik, Chocapic), lactate (Nesquik), hrană pentru animale (Purina), hrană pentru copii (Nan), HealthScience (Optifibre - produs pentru digestie ce se vinde atât în retailul on şi offline, cât şi în farmacii) şi out of home. Acesta din urmă este un segment ce cuprinde brandul Nestlé Professional pentru HoReCa, o serie de automate de cafea şi dulciuri şi brandul Garden Gourmet pe segmentul burgerilor vegetarieni.