Cererea turistică este în scădere atât pe segmentul de leisure, cât şi pe segmentul de business, astfel că se observă o restrângere a bugetelor companiilor dedicate deplasărilor în interes de muncă. Turismul de business înregistrează o scădere nu doar a bugetelor alocate evenimentelor, cât şi a numărului de nopţi.
„După perioada pandemiei, această scădere poate fi atribuită dorinţei turiştilor români de a explora destinaţii din afara ţării, iar turiştii străini încă nu vin în România, reflectând lipsa promovării României ca destinaţie turistică pe pieţele internaţionale. În ceea ce priveşte turismul de business s-a observat o scădere, nu atât în numărul de nopţi de cazare (cu un minus de aproximativ 5%), cât mai ales în scăderea bugetelor alocate evenimentelor. Acest lucru sugerează că organizaţiile au fost mai precaute în cheltuielile pentru evenimente şi călătorii de afaceri în comparaţie cu anul anterior“, spune Meda Vasiliu, regional operations director la grupul hotelier ANA Hotels.
Ea precizează faptul că există cerere pentru organizarea mai multor evenimente în perioada următoare, existând rezervări până la finalul anului, însă bugetele sunt mult mai reduse faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Segmentul de business este unul important atât pentru hotelurile din Bucureşti, cât şi pentru cele din Poiana Braşov şi de pe litoral, unde ANA Hotels administrează mai multe unităţi de cazare.