Companii

McDonald's forteaza extinderea in fata competitiei agresive

29.07.2008, 19:35 33

Operatorul de restaurante de tip fast-food McDonald's Romania, care detine o retea de 55 de unitati, reia strategia de extindere agresiva din perioada 1995-1999 si deschide peste 10 unitati anual la nivelul intregii tari, in contextul intensificarii concurentei pe piata de fast-food, prin extinderea lantului KFC si intrarea Burger King.
"In 2015 vrem sa atingem un numar de 150 de restaurante pentru ca piata este intr-o continua crestere, iar puterea de cumparare a romanilor este din ce in ce mai mare. Exista o anumita neliniste la nivel international din cauza cresterii costurilor pentru produsele alimentare, dar deocamdata piata din Romania nu este afectata", a declarat pentru ZF Cristian Savu, directorul de comunicare al companiei.
Acest plan de expansiune inseamna ca in fiecare an compania ar putea deschide pana la 15 restaurante, asa cum s-a intamplat doar in anul 1997. In ultimii cinci ani McDonald's s-a limitat doar la renovarea restaurantelor din portofoliu si la un numar redus de deschideri, care nu a depasit insa trei unitati.
Pe piata de fast-food, estimata de companie la o valoare cuprinsa intre 1,5 mil. euro si 2 mil euro, KFC a anuntat ca va avea pana la sfarsitul anului 33 de restaurante, iar Burger King cel putin trei unitati.
McDonald's Romania a rulat in primele sase luni ale acestui an peste 190 mil. lei (aproximativ 53 mil. euro), ritmul de crestere, de 25% fata de perioada similara a anului trecut, fiind superior primului trimestru din acest an. "Deschiderea celor doua restaurante, in Baneasa Shopping City si in cartierul Floreasca, modernizarea in mod continuu a restaurantelor detinute sunt principalii factori care au contribuit la evolutia afacerilor McDonald's", a mai spus Savu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO