Companii

Mazda6: Ideologie japoneza pentru clasa medie europeana

30.11.2007, 14:23 27

Dupa ce Ford a lansat Mondeo, Renault a prezentat Laguna, iar constructorii premium Mercedes-Benz si Audi noile generatii ale C-Klasse, respectiv A4, Mazda a venit cu noua Mazda6.
Pe piata locala noul model de clasa medie al constructorului japonez va fi disponibil incepand cu luna decembrie a acestui an, cand vor fi si livrate primele unitati.
Estimarile privind vanzarile din ultima luna a acestui an nu au fost comunicate de catre reprezentantii Mazda, in timp ce in 2008 vor ajunge la 400 de unitati, valoare aferenta unei cote de piata de 1,2%, potrivit estimarilor Mazda Romania.
Gama motorizarilor va fi alcatuita din trei propulsoare pe benzina, cu puteri cuprinse intre 120 CP si 170 CP si un diesel de 2,0 litri si 140 CP, care va fi lansat comercial pe piata locala in luna ianuarie a acestui an.
Preturile noii Mazda6 vor fi cuprinse intre 19.990 de euro, pentru versiunea de baza CE si motorizarea de 1,8 litri pe benzina, si 26.390 de euro pentru modelul de top, cu propulsorul de 2,5 litri si echiparea GT.
Potrivit estimarilor Mazda, peste 80% din vanzarile din 2008 (aproximativ 320 de unitati) vor reprezenta motorizarea diesel, iar 70% dintre clientii noului model vor opta pentru sedan, in detrimentul caroseriilor hatchback sau break.
Din punctul de vedere al versiunilor de echipare, cea mai bine vanduta va fi cea de mijloc, TE, cu un procent de aproximativ 40% din vanzari, in timp ce vresiunile de baza si de top vor detine aproximativ 15% fiecare.
Platforma tehnica care sta la baza noii Mazda6 nu a fost preluata de la Ford Mondeo, asa cum se credea la inceput, ci a fost preluata de la generatia anterioara si modificata, strategie ce a permis atat reducerea costurilor, cat si obtinerea de performante superioare, in special la capitolul stabilitate si tinuta de drum.
In comparatie cu generatia precedenta, interiorul noii Mazda6 a fost simplificat. Comenzile pentru computerul de bord si sistemul de navigatie nu mai sunt amplasate pe consola dintre scaune, ci pe volan - sistemul purtand denumirea de CF-Net, in timp ce displayul GPS-ului nu mai este retractabil si este acum pozitionat sub gurile de ventilatie de pe consola centrala. Ergonomia habitaclului este comparabila cu cea a generatiei precedente, singura diferenta fiind observata la capitolul finisare, aceasta fiind mai apropiata de cea a modelelor premium din clasa medie. Temperamentul sport al masinii s-a dorit a fi subliniat inclusiv de iluminarea tabloului de bord in tonuri de albastru si rosu (a carui intensitate poate fi reglata, dar si prin ceasurile individuale, care amintesc de superbikeuri.
Trendul majorarii dimensiunilor a fost luat in calcul si de catre inginerii de la Mazda. Nu insa si cel al cresterii in greutate. Datorita utilizarii aliajelor speciale in structura caroseriei s-a obtinut o reducere a greutatii de 35 kg in comparatie cu generatia anterioara.
Revenind la dimensiuni, lungimea sedanului a crescut cu 65 mm la 4.735 mm, latimea s-a majorat cu 15 mm la 1.795 mm, inaltimea cu 5 mm, in timp ce ampatamentul a crescut cu 50 mm, atingand acum 2.725 mm. Datorita majorarii dimensiunilor, habitaclul a devenit mai spatios in comparatie cu generatia precedenta, ridicandu-se la nivelul competitorilor din segment.
Un alt element important care a fost luat in calcul la proiectarea noii Mazda6 de catre inginerii japonezi a fost obtinerea unui coeficient aerodinamic cat mai scazut, de Cx 0,27, acesta fiind si cel mai scazut din segment.
Aerodinamica imbunatatita are o influenta directa asupra obtinerii unui consum de combustibil cat mai scazut, dar si a unui confort fonic imbunatatit atunci cand se ruleaza cu viteze de peste 150 km/h pe autostrada.
Odata cu a doua generatie a Mazda6 a fost lansat un nou propulsor cu patru cilindri in linie de 2,5 litri care sa-l inlocuiasca pe cel de 2,3 litri al vechiului model, care a fost si subiectul drive-testului. Datorita puterii dezvoltate de 170 CP la 6.000 rpm si cuplului motor maxim de 226 Nm atins la 4.000 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza 8,0 secunde. Trecand peste cifre, motorul ofera impresia ca ar avea peste 200 CP, oferind reprize bune, in special daca schimbarea treptelor se realizeaza cat mai aproape de zona rosie a turometrului. In ciuda performantelor dinamice ale masinii, consumul de combustibil afisat de computerul de bord nu a depasit 12 litri/100 km in conditiile in care s-a rulat in oras si pe portiuni de extraurban cu un stil de condus sportiv, in timp ce valoarea minima, atunci cand s-a circulat in afara traficului urban "la consum", a fost de 6,5 litri/100 km.

Targetul din 2008 a noii Mazda6 este de 400 de unitati

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO