Companii

Mayer: In trei - patru ani o benzinarie Petrom va vinde cat o statie OMV

Mayer: In trei - patru ani o benzinarie Petrom va vinde cat o statie OMV

Tamas Mayer, membru al comitetului executiv al Petrom, seful diviziei de marketing

20.12.2007, 18:55 334

Petrom, cea mai mare companie romaneasca, va investi anul viitor aproximativ 90 de milioane de euro pentru modernizarea a 75 de benzinarii din care circa 40 vor fi transformate in statii PetromV. Conceptul PetromV presupune includerea in spatiul benzinariei a unor servicii conexe cum ar fi un restaurant, locuri de joaca pentru copii sau chiar servicii de plati.
"Investitia in modernizarea unei benzinarii se ridica la aproximativ 1-1,2 mil. euro", a declarat Tamas Mayer, membru al comitetului executiv al Petrom, seful diviziei de marketing, adica retailul de produse petroliere.
In prezent, 100 de puncte de alimentare cu carburanti din reteaua de 500 de benzinarii a Petrom functioneaza sub conceptul PetromV, tinta fiind ca pana in anul 2010 numarul acestora sa creasca la 250 de unitati. Bugetul de investitii pentru aceasta perioada exclusiv pe segmentul de marketing este de 500 de milioane de euro, din care 300 de milioane de euro au fost deja investiti in perioada 2005-2007.
Intentia companiei nu este de a depasi numarul actual de benzinarii, oficialii Petrom precizand ca numarul de 500 de benzinarii, cat detine compania in prezent, asigura dimensiunea optima. Transformarea statiilor obisnuite Petrom intr-un an in PetromV decurge si din faptul ca intr-o statie PetromV vanzarile de carburanti sunt in medie cu 50% mai mari comparativ cu una Petrom.
"Intr-o statie PetromV se vinde insa cu 45%-50% mai mult decat intr-o statie Petrom", spune Mayer. In medie, o statie Petrom vinde anual 2,9 milioane de litri de combustibil, in timp ce una OMV poate ajunge si la un nivel de 5 milioane de litri vanduti anual.
"Cred ca vom ajunge sa vindem cat o statie OMV in aproximativ 3-4 ani", spune Mayer.
Potrivit reprezentantului Petrom, vanzarile de produse non-oil au crescut anul acesta cu peste 100% si au ajuns sa detina o pondere de 10%-15% din totalul incasarilor unei benzinarii.
Una dintre pietele posibile pe care s-ar putea dezvolta conceptul PetromV in viitor este Moldova.
Petrom a finalizat recent trecerea tuturor celor 500 de benzinarii detinute in sistemul de administrare Full Agency, adica unitatile se afla in continuare in proprietatea Petrom, dar sunt administrate de dealeri privati. Potrivit reprezentantilor Petrom, aproximativ 50% din cei 300 de dealeri sunt fosti angajati ai Petrom.
Procesul de transferare a statiilor din sistemul COCO (company owned company operated/detinut si gestionat de companie) in sistemul Full Agency (CODO - company owned dealer operated/ detinut de companie si gestionat de dealer) a durat mai putin de trei ani, fiind initiat in 2005. Principalul beneficiu este reducerea costurilor de administrare realizate de Petrom prin pasarea acestor responsabilitati catre dealeri.
Prin intermediul acestei masuri, divizia de retail a Petrom urmeaza sa devina profitabila in decurs de trei ani, potrivit unor declaratii recente ale directorului de marketing al companiei, Tamas Mayer.
Impactul imediat al implementarii acestei masuri a fost cresterea vanzarilor pe statie cu aproximativ 10%.
Divizia de retail a Petrom este prezenta si in Bulgaria si Serbia, dar prin intermediul brandului OMV care a fost cumparat de companie si pe piata locala. Prin intermediul retelei OMV achizitionate vanzarile Petrom ajung la aproximativ 1 miliard de euro anual.
Petrom a raportat in primele noua luni un profit net de 1,5 miliarde de lei (460 mil. euro), cu 22% mai mic decat cel din aceeasi perioada din 2006, ca urmare a aprecierii monedei nationale in raport cu euro si dolarul si a cresterii pretului la titei cu circa 20%.
In aceeasi perioada, cifra de afaceri a companiei a scazut cu 10%, la 8,6 miliarde de lei (2,6 mld. euro), in principal din cauza preturilor mici si a cantitatilor mai reduse vandute din activitatea de rafinare.
Petrom estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 10,64 miliarde de lei (3,22 miliarde de euro), in scadere cu 19% fata de 2006.
Actionarul majoritar al Petrom este grupul austriac OMV, cu 51,01%.
OMV a preluat participatia majoritara de la stat in anul 2004, printr-o tranzactie de 1,5 miliarde de euro, sub forma de achizitie directa de actiuni si majorare de capital.

Petrom: Pastram managementul Shell, nu si numele

Prima modificare pe care o va face Petrom in cadrul Shell Gas Romania, companie specilizata in vanzarea gazului petrolier lichefiat (GPL) preluata la mijlocul acestui an, va fi schimbarea numelui. In acelasi timp insa ac tualul management al companiei va fi pastrat. "Vom pastra managementul Shell Gas, dar probabil ii vom schimba numele in Petrom Gas sau Petrom GPL", a spus Tamas Mayer, membru al comitetului executiv al Petrom, seful diviziei de marketing. Acesta a mai precizat ca nu va fi vorba despre un buget de investitii semnificativ in Shell Gas Romania, stadiul actual al companiei fiind bine dezvoltat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO