Companii

Martin Kleinbrod, Continental: Romania este vazuta din ce in ce mai mult ca o piata atractiva de desfacere

Martin Kleinbrod, Continental: Romania este vazuta din ce in ce mai mult ca o piata atractiva de desfacere

click pentru imaginea intreaga

17.07.2007, 14:30 207

"Din cauza cresterii economice a tarii, a cresterii rapide a costurilor, in special a costurilor cu salariile, si a lipsei de forta de munca, Romania este vazuta acum mai mult ca o piata atractiva pentru desfacere decat ca o locatie pentru o facilitate de productie", a declarat Martin Kleinbrod, directorul general al Continental Romania.
Spre exemplu, Continental vinde circa 8% din productia de anvelope realizate la Timisoara pe piata romaneasca.
Majoritatea producatorilor internationali din industrie prezenti in Romania isi dezvolta in continuare facilitatile de productie instalate in Timisoara, Arad, Sibiu sau Brasov, principalele orase care au reusit sa atraga, la jumatatea anilor 1990, investitiile de start-up din segment.
"Totusi, exista inca zone in Romania cu un potential investitional ridicat, dar pentru acesta este nevoie de o colaborare mai stransa intre autoritati si investitori pentru alegerea unor locatii potrivite pentru dezvoltarea echilibrata a zonelor in discutie", a precizat Kleinbrod.
Grupul german Continental, care detine in Romania cinci unitati de productie in diferite segmente din domeniul automotive a investit pana anul trecut aproximativ 250 de milioane de euro, din care cea mai mare parte, aproximativ 170 de milioane de euro, au fost directionati catre fabrica de anvelope de la Timisoara.
Pentru anul in curs reprezentantii Continental au anuntat investitii suplimentare, de 40 de milioane de euro, in dezvoltarea facilitatilor de productie. Pentru fabrica de anvelope de la Timisoara au fost alocate fonduri de 15 milioane de euro, pentru unitatea de productie Continental Automotive Systems din Sibiu, 5 milioane de euro, iar pentru divizia Contitech (fabrica Fluid and Power Transmission Systems Timisoara si Contitech Phoenix Carei), aproximativ 20 de milioane de euro. Reprezentantii companiei nu au oferit informatii privind cifra de afaceri a companiei in 2006, in timp ce in 2005, Continental Automotive raporta o cifra de afaceri de peste 217 mil. euro pe piata locala.
Cresterea capacitatilor de productie a adus si modificarea numarului de salariati din unitatile Continental, ajungand la finele primului semestru la aproape 3.480 de persoane. Potrivit reprezentantilor companiei, la angajarile efectuate in perioada ianuarie - iunie 2007, achizitia Thermopol la nivel international de catre Continental a adus inca 200 de noi cadre. In total, in 2007 numarul angajatilor Continental a crescut cu 500 de persoane, fapt ce a fost consemnat si la nivel de cheltuieli.
"In ultima perioada si de asemenea dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, s-a inregistrat o crestere a costurilor, in special a celor cu resursele umane. Deprecierea euro a avut o influenta asupra profitabilitatii companiilor, euro s-a depreciat cu 7,6% fata de leu incepand cu 1 ianuarie 2007", a declarat Kleinbrod. Pe de alta parte, managerul Continental a identificat ca si consecinta pozitiva la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana fluidizarea procedurilor vamale in efectuarea transporturilor de materii prime incluse in productia Continental.
Productia de anvelope Continental s-a apreciat in perioada 2001 - 2006 de la 1,2 milioane de unitati la 11,5 milioane de unitati, pentru anul in curs fiind estimata o productie de 13 milioane de unitati. Productia zilnica, potrivit reprezentantilor companiei, este de 37.000 de anvelope, in timp ce livrarile in zilele lucratoare ating 42.000 de unitati. Continental a estimat ca pana in 2010, in urma finalizarii investitiilor in curs, capacitatea de productie ar putea fi crescuta pana la 16 milioane de anvelope.
"Pe piata locala livram din productia anuala de la Timisoara in jur de 8%, iar restul de pana la 92% are ca destinatie centrele de distributie din Europa, SUA, Rusia si China", a mentionat Kleinbrod. Fabrica din Timisoara colaboreaza din 2005 cu producatorii locali de automobile pentru echiparea initiala a vehiculelor. Pentru Automobile Dacia Continental furnizeaza pneuri pentru modelul Logan, iar pentru Daewoo Craiova pentru modelul Matiz. La nivel international Continental Timisoara livreaza pneuri pentru Ford, Fiat, General Motors, Nissan, Toyota si Volkswagen.
Directorul Continental a mentionat ca cifrele de ansamblu ale pietei locale de pneuri nu cresc cu un ritm neobisnuit, dar structura vanzarilor inregistrate de companie s-a modificat semnificativ.
"Vindem din ce in ce mai multe pneuri de inalta performanta, pentru vehicule de teren, pentru echiparea de iarna si pentru camioanele de transport international, iar situatia corespunde dezvoltarii din ultimii cinci ani a parcului auto", a spus Kleinbrod.
Potrivit propriilor studii, Continental detine in Romania o cota de piata intre 15-25% din totalul volumului pentru fiecare grupa de produse pe care activeaza. Compania estimeaza o crestere anuala a pietei de pneuri de pana la 15%, cifrele actuale indicand un volum total de 1,8 milioane de unitati, nivel care s-ar putea majora intr-un interval de cinci ani la 2,6 milioane de unitati, cu potential de crestere pe segmentul de pneuri pentru iarna. Printre sursele de crestere a pietei, reprezentantii Continental mentioneaza si reducerea cererii de pneuri second-hand in urmatorii cinci ani in favoarea pneurilor noi.
"Piata incepe sa fie foarte interesanta, dar exista inca diferente intre Romania si alte tari precum Polonia sau Ungaria, unde parcul auto este mult mai mare raportat la numarul de locuitori", a declarat Kleinbrod. In Romania parcul auto numara aproximativ 3 milioane de autovehicule la mai mult de 20 de milioane de locuitori.
Investitiile straine in segmentul automotive vor depasi in acest an un miliard de euro si vor crea aproximativ 8.000 de noi locuri de munca, potrivit informatiilor Agentiei Nationale pentru Investitii Straine (ARIS). Anul trecut, agentia a monitorizat proiecte de investitii in industria componentelor auro in valoare de peste 600 de milioane de euro. Potrivit informatiilor ARIS, cele 18 proiecte demarate anul trecut pot genera peste 7.000 de noi locuri de munca pana la sfarsitul anului 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO