Companii

Marile companii nu profita de Internet

10.07.2000, 00:00 12



Multe companii importante din Marea Britanie si Statele Unite risca sa inregistreze pierderi mari din cauza ca nu reusesc sa comunice eficient prin intermediul Internetului, se arata intr-un studiu efectuat de compania de consultanta Rainier.

Autorii studiului si-au focalizat atentia pe gradul de utilizare a web-ului de catre primele 100 de companii incluse in indicele FTSE si respectiv, in clasamentul US Fortune. Concluzia acestora este ca peste 40% din cele mai mari societati publice din SUA si Marea Britanie nu utilizeaza Internetul ca mijloc direct de comunicare intre ele si consumatori, investitori sau alte parti interesate de activitatea lor.

Rezultatele studiului indica faptul ca marile companii nu sunt considera web-ul un mijloc de comunicare la fel de eficient ca si telefonul, faxul sau corespondenta scrisa.

In Marea Britanie, doar 71% din companiile incluse in FTSE 100 pot fi contactate prin adresa de e-mail pusa la dispozitie pe propriile site-uri web si dintre acestea putin mai mult de 20% inclusiv National Grid, P&O si Telewest nu reusesc sa raspunda numeroaselor solicitari de informatii pentru investitori nici dupa trei luni.

Un numar de 29 de companii din FTSE 100, inclusiv Bass, Marks&Spencer si Thames Water nu pot fi contactate prin e-mail sau nu dispun de un site web.

In Statele Unite, 77 dintre cele 100 de companii incluse in Fortune 100 pot fi contactate prin e-mail si doar 30% dintre acestea inclusiv American Express, Motorola si Walt Disney sunt depasite de solicitarile de informatii la care nu reusesc sa raspunda nici dupa trei luni de la primirea lor.

Dintre societatile americane incluse in acelasi clasament, cu 23 nu se poate lua legatura prin intermediul postei electronice de pe pagina lor web (GTE, Hewlett-Packard si Intel).

Companiile americane care raspund cel mai rapid la solicitarile formulate de investitori sau clienti sunt UPS (34 de minute), Home Depot (34 min.) si USX (83 min.).

Cele mai deficitare companii la aceasta categorie sunt tocmai marile nume din industria telecomunicatiilor. Colt Telecom reuseste sa raspunda la intrebarile de pe site intr-un termen mediu de 27 de zile, in timp ce personalul companiei Dell Computers se dovedeste a fi putin mai rapid (23 de zile).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO