Companii

Marii retaileri propun marcile proprii

08.07.2003, 00:00 25



Marile retele de supermarket-uri, hypermarket-uri si magazine cash&carry prezente in Romania au adus cu ele produse marca proprie. Chiar daca deocamdata acestea reprezinta numai o mica parte din vanzari si nu sunt produse in Romania, planurile companiilor sunt mari.



Carrefour comercializeaza in acest moment ca produse marca proprie aproximativ 60 de produse alimentare, o gama de produse electrice si electrocasnice (televizoare, frigidere, cuptoare cu microunde, playere DVD, masini de spalat), o gama de becuri si una de baterii.



Dintre acestea, alimentele sunt produse in exclusivitate de societati franceze, iar marfurile nealimentare sunt asamblate si distribuite de companii din Romania.



"Dezvoltarea Carrefour prin deschiderea mai multor hypermarketuri ne va permite sa producem la nivel local o parte dintre aceste referinte si, implicit, sa impulsionam cresterea societatilor romanesti care vor fi in masura sa produca articole marca proprie Carrefour. Cateva idei ar fi detergenti si alte produse de curatenie", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al companiei Hiproma, care administreaza hypermarketul Carrefour.



La randul sau, Fracois Oliver, directorul executiv al Carrefour Romania, a aratat ca se va putea pune in discutie producerea locala a marcilor proprii Carrefour numai dupa deschiderea celui de-al cincilea hypermarket. "Este prea devreme sa discutam acest lucru, iar in acest moment, vanzarile sunt nesemnificative", a adaugat Oliver.



Vanzarile de produse marca proprie Carrefour reprezinta, in prezent, mai putin de un procent din cifra totala a companiei.



Produsele proprii ale magazinelor XXL Mega Discount! provin din domeniul alimentar si includ o marca de ulei, una de otet alimentar, lactate, ciocolata, napolitane, cartofi congelati si hrana pentru caini si pisici, toate fabricate in Ungaria.



Pe de alta parte, exista cateva produse care au inceput sa fie fabricate sub marca XXL cu furnizori locali.



"Aceste branduri proprii reprezinta punctul forte al companiei. Ele sunt oferite la un pret agresiv, iar odata ce raportul calitate-pret al acestor produse a fost recunoscut de catre clienti, acestia vin in magazin si cauta produsele, devenind fideli magazinului XXL datorita acestor articole", afirma Rainer Exel, directorul general al Rewe Romania.



Vanzarile de articole produse sub marca proprie au reprezentat 7,25% din cifra de afaceri pentru anul 2002 a lantului de magazine XXL Mega Discount!.



La randul sau, lantul de magazine Mega Image, detinut de grupul belgian Delhaize, comercializeaza o serie de produse marca proprie provenind in totalitate din categoria marfurilor alimentare. Potrivit reprezentantilor companiei, nici unul dintre acestea nu este produs local, insa exista un plan de cooptare a unor companii romanesti.



Reteaua Mega Image numara, in prezent, 12 magazine in Bucuresti, unul in Ploiesti si unul in Constanta, pana la sfarsitul anului fiind programata deschiderea a inca doua unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO