♦ Brandul KFC, prezent pe plan local în sistem de franciză, adus de Sphera Franchise Group în 1997, a ajuns la 100 de restaurante în România ♦ Avansul like for like, fără expansiune, a fost de 21,8%, peste inflaţie, semn că a existat o creştere reală, nu doar una alimentată de scumpiri.
Românii au devenit mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii şi astfel migrează de la restaurantele à la carte, văzute a fi mai scumpe, către cele de tip fast-food, spune Marian Gogu, directorul general al KFC România.
„Vedem o migrare dinspre restaurantele clasice, à la carte, către noi. O dovadă în acest sens o reprezintă creşterea numărului de tranzacţii din cadrul restaurantelor KFC. Totuşi, un alt factor care contribuie la această evoluţie îl reprezintă faptul că, spre deosebire de 2021 şi prima parte din 2022, acum nu mai există restricţii, aşa că oamenii ies la restaurant mai degrabă decât să comande acasă.“
În perioadele dificile din punct de vedere economic are loc o astfel de migraţie dinspre restaurantele clasice spre cele
fast-food. Totodată, un alt fenomen care se întâmplă este acela în care de la restaurantele de tip fast-food, oamenii migrează către covrigării şi patiserii.
Marian Gogu spune că această schimbare nu se observă însă acum, într-o perioadă marcată de inflaţie record.