Companii

Marcile Tiriac Auto au decis sa revina la SIAB, organizat in curtea Metro

Marcile Tiriac Auto au decis sa revina la SIAB, organizat in curtea Metro

Thierry Hesse: Cheltuielile cu organizarea s-au apreciat cu 30%

05.09.2007, 17:59 36

Marcile importate de grupul Tiriac Auto vor fi prezente anul acesta la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB) dupa o absenta la cele doua editii precedente, deci de acum sase ani, in conditiile in care editia de anul acesta a Salonului este organizata la fostul Metro Otopeni. Tiriac detine 15% din afacerea Metro Romania.
Tiriac Auto detine importatorii pe piata locala a marcilor Ford, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Land Rover si Jaguar, activitatea de import a marcilor grupurilor Daimler si Chrysler fiind preluata la 1 ianuarie de DaimlerChrysler Automotive Romania.
Singurul constructor prezent pe piata locala care nu va participa la editia de anul acesta este Peugeot. "Grupul PSA va fi reprezentat numai de Citr?en", a spus Thierry Hesse, vicepresedinte al AMC-APIA Expo, compania organizatoare a SIAB. Reprezentantii Peugeot au confirmat absenta, motivand ca nu sunt de acord cu locatia si conditiile de organizare.
Editia de anul acesta a SIAB va inregistra un profit mai mic cu 10% in comparatie cu editia precedenta datorita cheltuielilor mai mari, potrivit declaratiilor lui Hesse.
"Tinta pentru editia de anul acesta a SIAB nu este profitabilitatea sa, ci imbunatatirea serviciilor oferite. Marja de profit va fi mai mica cu 10% in comparatie cu 2005, dar cheltuielile cu privire la organizare s-au apreciat cu 30%", sustine Thierry Hesse.
Suprafata de expunere va fi de 50.000 de metri patrati, in crestere cu 25-30% fata de editia precedenta, din 2005.
"Exista o cerere pentru inca 6.000 de metri patrati din partea expozantilor. Cea mai mare suprafata a fost inchiriata de catre Porsche Romania, de 3.000 mp", a spus Hesse.
Numarul vizitatorilor estimat de catre organizatori va fi de 300.000 in cele 10 zile destinate publicului, in crestere cu 20% fata de editia precedenta, in timp ce numarul locurilor de parcare puse la dispozitia vizitatorilor este de 2.500, de trei ori mai mare in comparatie cu SIAB 2005. Veniturile incasate din vanzarea de bilete ar putea depasi 1,3 mil. euro, potrivit unor estimari ale ZF.
"Expozantii de subansamble isi vor prezenta dispozitivele intr-o hala acoperita, pentru autovehicule fiind rezervata o structura usoara, care ii va reuni pe toti producatorii", a spus Hesse.
Potrivit reprezentantilor APIA, mutarea SIAB a fost determinata de spatiul insuficient de expunere de la Romaero Baneasa, in conditiile in care cererea pentru suprafete este mai mare in acest an, iar activitatea de productie de la Romaero nu permite inchirierea unor hale suplimentare.
"Mutarea SIAB a fost o decizie obiectiva, pentru ca vechiul amplasament nu asigura suprafata necesara tuturor expozantilor. Eu, ca importator VW, nu am reusit sa expun la editia precedenta decat 60% dintre modele", a spus presedintele APIA, Brent Valmar, care este si presedinte al celui mai mare importator auto, Porsche Romania.
AMC Promotion a organizat editiile din 2003 si 2005 ale SIAB, compania coordonand, de asemenea, desfasurarea Salonului Auto de la Paris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO