Mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
Una din cele zece tablete de ciocolată consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilor ZF.
Mărcile private ale unor reţele de magazine precum Carrefour, Kaufland sau Mega Image au cucerit astfel primul loc pe încă o piaţă, după ce şi-au asigurat această poziţie în alte industrii precum săpun sau ulei, conform celor mai recente date din piaţă. Însă, în datele Vektor Marktforschung ca private label sunt luate toate mărcile private, astfel că separat produsele marilor magazine au o cotă de piaţă mai mică.
Piaţa ciocolatei, evaluată la 1,4 miliarde de lei anual, este dominată de importuri, având în vedere că cele mai vândute branduri precum Milka sau Poiana nu sunt realizate pe plan local, conform datelor ZF.
România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de ciocolată, dar trendul consumului este ascendent.