Companii

Mărcile private ale retailerilor ar putea face diferenţa în vânzarea pastelor în 2022, pe o piaţă evaluată la 400 mil. lei anul trecut

Mărcile private ale retailerilor ar putea face...

Autor: Florentina Niţu

01.12.2022, 00:02 57

♦ Piaţa pastelor a crescut cu doar 4% în 2021 comparativ cu 2020, după un avans important la începutul pandemiei, de circa 15-20%, conform jucătorilor din piaţă ♦ Anul acesta, valoric piaţa ar putea creşte ca urmare a scumpirii preţurilor determinate de inflaţie şi a faptului că românii nu au renunţat la paste, ci s-au orientat către mărcile private, care sunt mai ieftine.

Fie că ajung sau nu în Italia, românilor le place să mănânce paste, iar în acest an din cauza preţurilor mai mari decât în anii anteriori (rata anuală a inflaţiei în luna octombrie 2022 a fost de 15,3%), au ales o variantă mai ieftină - mărci private - în loc să reducă consumul, spun jucătorii din piaţa de profil. Astfel, mărcile private ale retailerilor ar putea face diferenţa în vânzarea pastelor în 2022, pe o piaţă evaluată la 409 milioane de lei anul trecut, conform datelor oferite pentru ZF de Euromonitor International.

„Singura creştere care ar putea avea loc pe piaţa pastelor în acest an, probabil, va fi dată de mărcile private. Anul acesta e o creştere destul de importantă pentru mărcile private ale retailerilor, dar per total, piaţa, nu cred că va avea o creştere“, spune Liviu Semenescu, director executiv al Pangram, ce deţine brandul Monte Banato. Povestea brandului Monte Banato a început în 1994, la Reşiţa, în judeţul Caraş-Severin şi din cele mai recente date ZF, compania Pangram are o cotă de piaţă de uşor peste 10%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO