Companii

Majestic si Dorobanti mai aduc 330 de camere pe piata hoteliera

05.12.2002, 00:00 32

Din primavara anului viitor, noi locuri de cazare vor intra pe piata hotelurilor bucurestene: Howard Johnson Plaza Hotel (fostul Dorobanti), iar Majestic va avea o noua aripa, in urma unor investitii de 20 si, respectiv, 5 mil. $
Indelungatul proces de renovare al hotelului Dorobanti va lua sfarsit in luna mai, urmand ca hotelul sa fie deschis in vara, potrivit Corinei Matea, director de dezvoltare pe piata romaneasca al Howard Johnson, lantul international in care va fi inclus hotelul. De asemenea, procesul de extindere al hotelului Majestic este preconizat sa se incheie la inceputul anului viitor.
In acelasi timp insa, ar putea fi inchis hotelul Ambasador, tot pentru un amplu proces de modernizare, a carui valoare este estimata la opt-zece milioane de dolari. In acest fel, vor fi inchise 214 camere, respectiv 356 de locuri.
In schimb, hotelul Dorobanti va aduce pe piata 285 de camere sub denumirea Howard Johnson Plaza Hotel, cea mai inalta categorie din cadrul lantului administrat de Howard Johnson Hotels&Inns. Lucrarile de renovare au fost deja intarziate, avand in vedere ca hotelul trebuia redeschis inca din primavara acestui an. Potrivit oficialilor companiei, lucrarile de modernizare au necesitat o investitie de peste 20 milioane de dolari, din care 12 milioane dolari au fost obtinuti printr-un imprumut sindicalizat acordat de BRD-SocGen si Alpha Bank Romania acordat pe o perioada de opt ani.
Pe de alta parte, hotelul Majestic va avea, dupa finalizarea procesului de extindere, 114 camere (fata de 70 pana acum), noi facilitati pentru clientii de business, sali de conferinta cu o capacitate de 100 - 400 locuri, o sala de fitness, piscina, unitati de alimentatie si o parcare.
Investitiile au fost incepute in urma cu aproape doi ani, iar hotelul Majestic va fi inclus intr-un lant international, dupa finalizarea acestui program de investitii, care s-a ridicat la cinci milioane de dolari, a spus pentru Ziarul Financiar Mihail Corneliu Acatrinei, directorul general al hotelului. El nu a precizat despre ce lant este vorba, afirmand ca negociaza in prezent mai multe variante.
Tot in cursul anului viitor ar trebui sa inceapa lucrarile de transformare a hotelului Turist, care ar urma sa fie inclus, de asemenea, in lantul Howard Johnson, dupa investitii de circa doua milioane de dolari.
Trasatura comuna a acestor investitii este faptul ca principalul segment de piata al hotelurilor implicate este (sau va fi) cel de business. In cazul hotelului Majestic, de exemplu, peste 90% din clienti sunt oameni de afaceri sau cei care vin in interes profesional.
Oficialii hotelului Dorobanti mizeaza pe un grad de ocupare anual de peste 67% si pe o pondere de 60-65% a turistilor straini printre clientii Howard Johnson Plaza Hotel. Acest gen de hoteluri are in general peste 200 de camere, sali de conferinte, piscine, sali de fitness si alte facilitati si se adreseaza segmentului oamenilor de clasa peste medie ca nivel al veniturilor.
Pe de alta parte, oficialii Ambasador afirma ca vor incerca sa mentina nivelul tarifelor scazut si dupa finalizarea lucrarilor de modernizare, pentru ca Bucurestiul duce in prezent o lipsa acuta de hoteluri de trei stele. "Pentru turismul organizat de grup, Bucurestiul este un oras foarte scump. Conducerea hotelului Ambasador spera ca, in urma acestei renovari, sa relanseze acest gen de turism, pastrSndu-si actuala politica tarifara", declara Nicolae Istrate, presedintele Consiliului de Administratie al Ambasador SA.
Analistii pietei hoteliere din Bucuresti spun ca, daca pe segmentul hotelurilor de lux (patru si cinci stele), piata este deja aglomerata, in conditiile in care cererea nu este prea mare, Capitala duce lipsa de locuri de cazare de doua si trei stele.
Un exemplu concludent este hotelul Ibis, deschis in vara anului trecut, care a inregistrat in primul an de activitate o cifra de afaceri de aproape cinci milioane de dolari si un profit de peste doua milioane de dolari. In acest interval, peste 110.000 de turisti au fost cazati la Ibis, dintre care 23% au fost romani. Cele 250 de camere ale hotelului au inregistrat un grad mediu de ocupare de 62%, clientela tinta fiind reprezentata de oamenii de afaceri, persoanele aflate in tranzit prin Capitala, dar si de grupurile mari venite in Bucuresti in cadrul turismului organizat.
In plus, sesizand oportunitatea, omul de afaceri George Copos, care detine deja hotelul Crowne Plaza (de cinci stele), intentioneaza sa mai deschida un hotel de trei stele in Bucuresti. "Analizam atat optiunea de a cumpara un hotel existent, cat si varianta de a construi unul de la zero", a spus pentru Ziarul Financiar George Copos, fara a oferi alte detalii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO