Companii

M&S profita financiar de noua imagine

06.11.2002, 00:00 15

Procesul de redresare a situatiei companiei Marks and Spencer se afla pe drumul cel bun, fapt confirmat de ultimele estimari, care indica o crestere de 34% a profiturilor.
In sase luni pana la finele lunii septembrie, profitul grupului, care si-a schimbat complet imaginea, in urma angajarii de noi designeri si a modernizarii aspectului magazinelor, a crescut de la 213,3 milioane de lire sterline (334 milioane de dolari) pana la 285,3 milioane de lire sterline, pe fondul cresterii vanzarilor in cadrul diviziilor de confectii si alimente.
Analistii prevazusera profituri cuprinse intre 266 milioane si 280 milioane de lire sterline.
Roger Holmes, directorul executiv al companiei a adaugat insa ca rata de crestere va reveni la un nivel "normal".
Totusi, el a declarat ca grupul intentioneaza sa-si majoreze cota de piata in principalele sale domenii de activitate, al alimentelor si confectiilor, indiferent de conditii.
In prima jumatate a acestui an, cand retalierii din sectorul confectiilor, cum ar fi Next, au avut de suferit, M&S a anuntat ca si-a majorat cota de piata cu 1%, detinand astfel o cota totala de piata de 11%. Performantele puternice au fost generate de diviziile de confectii si casnice, in cadrul carora vanzarile au crescut cu 13%, iar vanzarile totale au crescut de la 163,5 milioane de lire sterline la 179,7 milioane de lire sterline.
Singurele produse care au creat probleme companiei au fost confectiile pentru copii, ale caror vanzari au fost caracterizate drept "dezamagitoare".
Grupul a tinut insa sa sublinieze faptul ca noua gama de produse lansata cu David Beckham se vinde foarte bine.
Divizia de produse alimentare a beneficiat de o mai buna strategie de marketing, ceea ce a dus la o crestere a vanzarilor cu 3,6%, crestere determinata in acelasi timp si de nivelul vanzarilor inregistrat pe trimestrul anterior. Grupul a anuntat ca-si va extinde formatul de magazine Simply Food, prin deschiderea a patru noi astfel de magazine.
Grupul a anuntat ca a lansat noua schema de carti de credit, care va determina o scadere cu 60 milioane de lire sterline a profitului pe 2004. M&S a adaugat, insa, ca costurile totale legate de implementarea acestui proiect la scara nationala se vor ridica la 25 si nu la 35 de milioane de lire sterline cat estimase anterior.
Divizia de servicii financiare a inregistrat o crestere de 15% a profiturilor din exploatare, de la 44 la 50,5 milioane de lire sterline.
Grupul a anuntat de asemenea ca vanzarea diviziei sale de supermarketuri, care a avut loc in iulie in schimbul sumei de 160 milioane de lire sterline, nu poate fi finalizata din cauza unor dificultati legate de finantare cu care se confrunta cumparatorul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO