Companii

Luxul, imun la creşterile de preţ. Nouă din 15 branduri de lux prezente în România au crescut peste inflaţie în 2022

Luxul, imun la creşterile de preţ. Nouă din 15...

Autor: Cristina Roşca

16.08.2023, 00:07 366

Vânzările Hugo Boss aproape s-au dublat, Louis Vuitton are un plus de 28%, Dolce&Gabbana plus 42%, iar Rolex vede un avans de 9%.

Nouă dintre cele 15 branduri de lux analizate de ZF au raportat creşteri de vânzări mai mari decât inflaţia din 2022, de 16,4%, semn că apetitul consumatorilor a fost puternic, mai ales că în vremuri dificile economic, de obicei, segmentul de lux este cel mai puţin afectat.

Cele 15 branduri de modă, cosmetice, bijuterii şi ceasuri active pe piaţa luxului din România au adunat anul trecut afaceri de 375 de milioane de lei.

O analiză a cotidianului britanic Financial Times arăta recent că preţurile genţilor emblematice ale unor branduri precum Louis Vuitton şi Chanel au crescut cu cel puţin 20% în ultimii doi ani (adică în 2021 şi 2022), iar noi majorări sunt aşteptate şi pentru 2023. Chiar şi aşa, cerere continuă să existe, dat fiind că în vremuri dificile din punct de vedere economic segmentul de top este cel mai puţin afectat dintre toate. El reacţionează astfel cel mai lent la schimbări de preţuri.

Mai mult decât atât, în industria de lux, multe produse, inclusiv genţi, dar şi ceasuri ori bijuterii, sunt percepute drept investiţii. Ba chiar unele au randament mai bun decât depozitele bancare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO