Companii

Lovitură pe piaţa vopselelor: Guzu revine cu brandul Duraziv, după ce a vândut Fabryo

Daniel Guzu: Suntem la început cu această nouă divizie. Mergem încet, dar hotărâţi. Am intrat din nou pe o piaţă care este cel puţin la fel de concurenţială cu cea de adezivi, dar cred că vom avea rezultate pozitive mai rapid.

Daniel Guzu: Suntem la început cu această nouă divizie. Mergem încet, dar hotărâţi. Am intrat din nou pe o piaţă care este cel puţin la fel de concurenţială cu cea de adezivi, dar cred că vom avea rezultate pozitive mai rapid.

21.07.2010, 23:14 581

Guzu se întoarce astfel pe piaţa în care a fost prezent timp de14 ani, până la sfârşitul lui 2008, când a ieşit din afacereaFabryo. Guzu a încasat împreună cu soţia sa în mai multe etapecirca 20 mil. euro din vânzarea acţiunilor pe care le deţinea laFabryo, o parte din bani fiind investiţi în producătorul demateriale de profiluri metalice şi adezivi Duraziv.

Omul de afaceri nu a putut să intre pe piaţa de vopsele timp deun an din cauza unei clauze de noncompetiţie din contractul cufondul de investiţii Oresa Ventures, care a expirat în lunafebruarie a acestui an.

După expirarea clauzei, Guzu a decis să intre din nou pe piaţade vopsele cu brandul Duraziv, urmând să fie în competiţie cuFabryo, care a devenit anul trecut cel mai mare jucător de pe piaţade lacuri şi vopsele decorative, cu afaceri de 35,4 mil. euro.

"După cum stiţi este o pasiune mai veche de-a mea. Sunt înafaceri din '94 şi în scurt timp de la debutul în zonaantreprenorială am ales să mă focusez pe piaţa de lavabile şitencuieli decorative. Îmi place şi am convingerea că pot face dinnou o treabă bună, aşa că după doi ani de pauză am decis să revinpe piaţa pe care o cunosc foarte în detaliu. Am luat aceastădecizie analizând toate activităţile în care sunt implicat", adeclarat Guzu pentru ZF.

Compania a început din această lună să vândă câte puţin dintoate produsele, având în vedere că fabrica are deocamdată ocapacitate de producţie redusă de 40 de tone pe zi de vopsele şitencuieli.

"Investiţia încă nu este finalizată, suntem la început şicapacitatea de producţie nu este suficientă pentru a acoperi toatesegmentele. Din acest motiv, am decis să ne focusăm pe segmentulpremium, profesional", susţine directorul general al Duraziv.Investiţia totală în divizia de vopsele se va ridica la un milioneuro, din care 400.000 de euro au fost deja investiţi, iar 600.000de euro urmează să fie alocaţi până în vara anului următor.

Piaţa de lacuri şi vopsele decorative a ajuns anul trecut la ovaloare de circa 150 mil. euro, în scădere cu 20-25%, iar primiicinci jucători deţin 75% din totalul vânzărilor.

"Suntem la început cu această nouă divizie. Mergem încet, darhotărâţi. Am intrat din nou pe o piaţă care este cel puţin la felde concurenţială cu cea de adezivi, dar cred că vom avea rezultatepozitive mai rapid decât pe gama de adezivi", explică Guzu.

Nu se gândeşte la vânzare

Întrebat dacă ia în calcul vânzarea companiei Duraziv, Guzususţine că nu se gândeşte la acest lucru deocamdată. "Până în acestmoment, doar am investit în Duraziv şi încă nu am terminat. Cred căe firesc să aştept şi roadele, nu? Nu intenţionez să vând nimic dinbusinessurile actuale, cel puţin deocamdată. Deci, nici fabrica deadezivi nu este de vânzare. Este un an foarte greu, dar depunemtoate eforturile pentru a merge mai departe", afirmă proprietarulDuraziv.

Duraziv, fosta Bau Profil, a intrat pe piaţa adezivilor anultrecut, după ce Guzu a investit 7 mil. euro în construcţia uneifabrici cu o capacitate anuală de 200.000 de tone Unitatea deproducţie se află la Popeşti-Leordeni şi are 100 de angajaţi.Compania estimează pentru acest an o creştere de 10% a cifrei deafaceri, până la 10 mil. euro, după ce a lansat brandul de adeziviDuraziv cu Kauciuc, în care va investi în 2010 în promovare circa 1mil. euro.

O altă revenire

Şi omul de afaceri Jean Valvis a anunţat la finalul anuluitrecut că va reintra pe piaţa apelor minerale, la şapte ani de lavânzarea Dorna către gigantul Coca-Cola - exit în urma căruiaelveţianul de origine greacă a obţinut aproximativ 40 mil. euro în2002.

Noua fabrică, o investiţie de peste 12 mil. euro situată la 20de kilometri de Vatra Dornei, va începe să producă brandul premiumAqua Carpatica în vara acestui an atât pentru piaţa locală, cât şipentru export.

Cifrele reîntoarcerii

20 mil. euro - a încasat Daniel Guzu alături de soţiasa din afacerea Fabryo.

14 ani - perioada în care omul de afaceri a construitafacerea cu vopsele Fabryo, vândută în 2008 către fondul deinvestiţii Oresa.

1 an - perioada în care Guzu a fost obligat printr-oclauză de noncompetiţie să stea departe de piaţa vopselelor.

1 mil. euro - valoarea investiţiei pentru a reintra pepiaţă cu brandul Duraziv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO