Companii

Lituanienii vin cu pizzeriile in Romania

12.10.2006, 14:55 24

Compania lituaniana Cilija, care opereaza lanturi de pizzerii, restaurante si servicii de catering, a anuntat ca va intra pe piata din Romania pana la finele acestui an.
"Romania reprezinta o piata foarte atractiva pentru noi, mai ales dupa aderarea la UE, serviciile de catering din tara fiind o perspectiva buna pentru noi in ceea ce priveste lansarea si extinderea brandului nostru. Pana la sfarsitul anului, vom intra pe piata cu lantul de pizzerii Cili Pica, prima locatie urmand sa fie deschisa la City Mall in Bucuresti", a declarat pentru ZF Mindaugas Gumauskas, director de marketing in cadrul Cilija.
Compania, cu sediul central la Vilnius, are in plan extinderea retelei pe piata locala cu 3-4 restaurante pe an, in prima faza fiind vizata Capitala pentru ca in urmatorii trei ani sa ajunga la o acoperire nationala.
Deja, lituanienii au inceput campania de recrutare de personal de pe piata, publicand primele anunturi de angajare in ziare. Cilija a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 27,9 milioane de euro, estimarile pentru sfarsitul anului 2006 fiind de 36,3 milioane de euro.
Prima pizzerie Cili Pica a fost deschisa in 1997 in Vilnius, in prezent compania operand 25 de restaurante Cili Pica, sapte restaurante Cili Kaimas (Chilli Village), trei restaurante sub brandul Cili Bistro, precum si cafenele.
Compania desfasoara operatiuni in Lituania, unde numarul restaurantelor a ajuns la 11, in Letonia si Ucraina, printre planurile Cilija fiind deschiderea unor locatii si in Polonia si Estonia, alaturi de cele din Romania. In prezent, compania are peste 1.900 de angajati in Lituania.
In Lituania, compania detine 30% din piata de catering, in medie 45.000 de clienti trecand anual pragul restaurantelor Cili Pica. Pe piata locala a restaurantelor, cele mai mari lanturi sunt operate de McDonald's, Pizza Hut, KFC sau Spring Time.
Piata de food service - restaurante si baruri - din Romania va ajunge in 2009 la aproximativ 2,7 miliarde de euro, pe fondul cresterii numarului de hoteluri si restaurante, dar si al cresterii nivelului de viata si implicit al educarii clientilor, potrivit unui raport al Euromonitor.
Pe piata autohtona functioneaza aproximativ 6.000 de restaurante si baruri, conform ultimelor estimari disponibile.
In prezent, turismul si mediul de afaceri sunt principalii factori care determina majorarea pietei de food service din Romania, cotata cu un potential mare de dezvoltare, in conditiile in care valoarea acesteia este de trei ori mai mica decat media europeana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO