Companii

Lituanienii de la VP Market repozitioneaza Eurofarmacia

10.06.2005, 15:28 20

Compania de retail de medicamente Eurofarmacia, parte a grupului lituanian VP Market, isi reorganizeaza operatiunile de pe piata romåneasca, conform unor surse din piata farmaceutica.

Reprezentantii Eurofarmacia au admis ca se afla intr-un proces de reorganizare pe piata romåneasca, dupa care au revenit precizånd ca in momentul de fata se efectueaza un inventar la nivelul stocurilor de produse farmaceutice ale farmaciilor.

Eurofarmacia a intrat pe piata la sfårsitul anul trecut, deschizånd 10 farmacii intr-un interval de numai 4 luni.

Ritmul de infiintare al farmaciilor companiei a fost unul dintre cele mai agresive din piata retailului farmaceutic.

Motivul care a determinat reorganizarea companiei a fost structura organizatorica a Eurofarmacia, care a fost supradimensionata, sustin aceleasi surse.

La finele primului trimestru, compania anuntase deschiderea a inca 10 farmacii pe termen scurt, costul mediu aferent fiecarei unitati fiind de aproximativ 150.000 de euro.

"Aceasta prima etapa se doreste a fi un test, politica de dezvoltare a companiei urmånd sa fie influentata de evolutia acestora", declara in martie Andrei Ionescu, directorul de marketing al Eurofarmacia.

VP Market face parte din grupul VP, cel mai mare grup privat din Lituania. Grupul detine un lant de farmacii in Lituania, Letonia si Polonia, un lant de restaurante fast-food in Lituania si Letonia, o companie de distributie a energiei electrice si una de constructii.

VP Group mai dezvolta afaceri in asigurari, publicitate, telecomunicatii si brokeraj financiar.

VP Market opereaza in tarile baltice sub brandurile Minima (suprafata de 200-800 de metri patrati), Media (800-2.000 de metri patrati) si Maxima (peste 2.000 de metri patrati) si Hyper Maxima (de la 10.000 de metri patrati in sus).

VP Market a cumparat si spatii comerciale in Romånia, in care au dezvoltat o retea de supermarketuri sub marca "Albinuta".

Lituanienii s-au aflat in urma cu 2 ani in discutii pentru o eventuala vånzare a afacerii, insa in cele din urma au renuntat din cauza faptului ca nu au gasit un cumparator care sa le ofere pretul cerut si au demarat un amplu program de expansiune in tarile est-europene.

Piata farmaciilor din Romånia este caracterizata printr-o tendinta de consolidare in detrimentul farmacistilor independenti, numarul total de farmacii din Romånia fiind de aproximativ 4.500.

Vånzarile de medicamente din Romånia, de circa un miliard de euro anul trecut, au fost realizate in proportie de peste 65% prin intermediul farmaciilor. In primul trimestru piata medicamentelor a crescut puternic datorita medicamentelor compensate. Pentru a doua parte a anului, jucatorii anticipeaza ca ritmul de crestere sa scada, avånd in vedere criza financiara din sistemul medical.

Principalii competitori ai Eurofarmacia pe piata romåneasca sunt lanturile Sensiblu, detinut de A & D Pharma, Help Net sau distribuitorii Montero cu farmaciile Remedio si Relad, cu propria retea de farmacii.

alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO