Companii

Lipsa banilor creste vanzarile Wal-Mart

15.11.2001, 00:00 26



Scaderea economica din Statele Unite a dus, paradoxal, la cresterea vanzarilor celui mai mare grup care activeaza in domeniul retailului, Wal-Mart, pe fondul cresterii sensibilitatii consumatorilor americani la pret.

Presedintele executiv al gigantului american, Lee Scott, a declarat ca numarul clientilor Wal-Mart a crescut, dupa atacurile din 11 septembrie. "In plus, scaderea economica ne-a adus noi clienti, si au determinat o cresetere a numarului vizitelor" a adaugat Scott.

Magazinele de discount ale Wal-Mart, care in mod traditional au inregistrat o crestere a numarului vanzarilor la sfarsit de saptamana, pe masura ce cresetea numarul familiilor care vizitau magazinele, au cunoscut o crestere "dramatica" a numarului vizitatorilor si in zilele din timpul saptamanii, pe parcursul ultimilor doua luni.

Jay MCIntosh, director al Ernst & Young America a precizat ca "va fi cu siguranta un Craciun al magazinelor de tip discount. Datorita scaderii economice, oamenii vor urmari mai atent modul cum vor cheltui banii de sarbatori" a adaugat acesta.

Ernst & Young estimeaza o crestere de 1% in vanzarile pe care le vor inregistra companiile de retail in perioada Craciunului, comparativ cu 4% in urma cu un an. In termeni reali, aceasata cifra va reprezenta de fapt o scadere de 2%, prima scadere in privinta vanzarilor de sarbatori din anul 1990.

Scaderea economica nu va impiedica insa, potrivit oficialilor Wal-Mart, expansiunea grupului, care va genera 75.000 de noi locuri de munca anul viitor. Grupul are deja 1 milion de angajati in Statele Unite si 282.000 in afara Statelor Unite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO