Lipsa banilor creste vanzarile Wal-Mart

Autor: Ionut Bonoiu 15.11.2001


Scaderea economica din Statele Unite a dus, paradoxal, la cresterea vanzarilor celui mai mare grup care activeaza in domeniul retailului, Wal-Mart, pe fondul cresterii sensibilitatii consumatorilor americani la pret.

Presedintele executiv al gigantului american, Lee Scott, a declarat ca numarul clientilor Wal-Mart a crescut, dupa atacurile din 11 septembrie. "In plus, scaderea economica ne-a adus noi clienti, si au determinat o cresetere a numarului vizitelor" a adaugat Scott.

Magazinele de discount ale Wal-Mart, care in mod traditional au inregistrat o crestere a numarului vanzarilor la sfarsit de saptamana, pe masura ce cresetea numarul familiilor care vizitau magazinele, au cunoscut o crestere "dramatica" a numarului vizitatorilor si in zilele din timpul saptamanii, pe parcursul ultimilor doua luni.

Jay MCIntosh, director al Ernst & Young America a precizat ca "va fi cu siguranta un Craciun al magazinelor de tip discount. Datorita scaderii economice, oamenii vor urmari mai atent modul cum vor cheltui banii de sarbatori" a adaugat acesta.

Ernst & Young estimeaza o crestere de 1% in vanzarile pe care le vor inregistra companiile de retail in perioada Craciunului, comparativ cu 4% in urma cu un an. In termeni reali, aceasata cifra va reprezenta de fapt o scadere de 2%, prima scadere in privinta vanzarilor de sarbatori din anul 1990.

Scaderea economica nu va impiedica insa, potrivit oficialilor Wal-Mart, expansiunea grupului, care va genera 75.000 de noi locuri de munca anul viitor. Grupul are deja 1 milion de angajati in Statele Unite si 282.000 in afara Statelor Unite.