Companii

La Mama: marja de profit de peste 10%

15.08.2007, 19:01 108

Compania Trotter Restaurant, care detine sapte restaurante La Mama si doua cafenele Cafepedia, estimeaza o marja de profit de peste 10% la finalul acestui an. La o cifra de afaceri de peste 8 mil. euro anul acesta, profitul ar trebui sa depaseasca 0,8 mil. euro.
"Pana la sfarsitul anului vom ajunge la o cifra de afaceri de peste 8 mil. euro, cu aproximativ 33% mai mult fata de anul trecut, ca urmare a deschiderii unor noi locatii, si o marja a profitului intre 10-15%. Ne-am propus ca in acest an sa deschidem doua restaurante La Mama si doua cafenele Cafepedia", precizeaza proprietarul celor doua branduri, Catalin Mahu.
Anul trecut compania a intrat pe piata cafenelelor prin deschiderea unei locatii in Bucuresti in cel mai mare restaurant din toata reteaua La Mama pentru o investitie totala de 450.000 de euro.
"Nu cred ca exista o concurenta reala pe aceasta piata. Numarul de cafenele din Bucuresti este inca insuficient, piata permitand deschiderea multor cafenele de acum incolo si aceeasi situatie este si in marile orase ale Romaniei", este de parere Mahu.
Ce-a de-a doua cafenea Cafepedia pe care tocmai a lansat-o activeaza intr-un spatiu inchiriat ce a necesitat o investitie de aproximativ 100.000 de euro pentru amenajare si achizitionare de utilaje. Clientii tinta ai lantului de cafenele Cafepedia reprezinta in general oamenii de afaceri pana in 35-40 de ani.
Pentru 2007 Catalin Mahu isi propune sa deschida inca o cafenea pentru care va mai investi aproximativ 200.000 de euro, estimand o cifra de afaceri de 300.000 de euro pentru Cafepedia.
Mahu a mentionat ca un impediment pentru dezvoltarea retelei il constituie chiriile foarte mari din Bucuresti si lipsa spatiilor. El a adaugat ca planurile de extindere vor continua in 2008, fara a da si alte detalii, precizand ca a luat in calcul si patrunderea in lanturile Mall.
La Mama s-ar putea extinde in provincie prin investitii directe sau in sistem de franciza, dupa restaurantul deschis in Mamaia, prima locatie vizata fiind Brasov.
"Prin deschiderea restaurantului La Mama din Mamaia in urma unei investitii de 200.000 de euro am urmarit sa testam piata din provincie", a delcarat Mahu, care estimeaza pentru aceasta locatie o cifra de afaceri de aproximativ 300.000-500.000 de euro, pana la sfarsitul sezonului.
Reteaua de restaurante La Mama a fost lansata pe piata in 1999 si are in prezent aproximativ 500 de angajati pe intreaga companie, atat in restaurante si cele doua cafenele, cat si in unitatea proprie de productie, de depozitare si in biroul central.
Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 6,5 milioane de euro, principalii competitori ai retelei de restaurante La Mama fiind retelele City Grill, Snack Attack si Gregory's, iar pe partea de cafenele unitatile de tip Gloria Jean's si Starbucks.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO