Companii

Jung, BMW: Vom reduce timpul de livrare cu pana la sase saptamani

Jung, BMW: Vom reduce timpul de livrare cu pana la sase saptamani

SUV-ul X5 a fost cel mai bine vandut model BMW la nivelul lunii septembrie in Europa Centrala si de Est

12.10.2007, 15:40 42

"Pentru gama de modele asamblate in Europa, timpul de livrare va fi redus cu sase saptamani, la un interval cuprins intre sase si opt saptamani, in timp ce pentru SUV-ul X5, care este fabricat la uzina BMW din Statele Unite, intervalul de timp va fi de aproximativ sapte-zece saptamani. Daca modelul este pe stoc in Austria spre exemplu (in Austria este asamblat SUV-ul X3 - n.red.), timpul de livrare este de aproximativ o saptamana", a declarat Franz Jung.
In primele noua luni ale anului curent, piata automobilelor premium a inregistrat o crestere de pana la 50%, in conditiile in care se iau in calcul vanzarile raportate de cei trei mari jucatori Audi, BMW si Mercedes-Benz.
In acelasi interval, BMW a comercializat pe piata locala 1.573 de automobile, Romania ocupand locul doi in regiune, dupa Cehia, piata pe care in acelasi interval constructorul german a vandut 1.703 unitati.
La nivelul lunii septembrie, vanzarile BMW au atins pe piata romaneasca un volum de 267 de unitati, cu 53 de modele peste nivelul inregistrat pe piata din Cehia. Raportat la piata din Bulgaria, in Romania BMW a vandut de cinci ori mai mult la nivelul aceleiasi luni.
"Dintre tarile din Europa Centrala si de Est, Romania a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor de automobile premium. In 2007, cresterea inregistrata a fost de aproximativ 45-50%, in timp ce in 2008 estimam o crestere a pietei 15-20%", a adaugat Jung.
Estimarile reprezentantilor BMW pentru piata locala sunt de 2.000 de unitati in acest an, in crestere cu 20% fata de nivelul din 2006. Daca ritmul de crestere de aproximativ 50% fata de nivelul anului trecut se mentine pana in decembrie, BMW ar putea depasi estimarile cu pana la 400 de unitati. In Ungaria, vanzarile sunt estimate la aproximativ 1.000 de unitati, in timp ce in Polonia sunt asteptate sa ajunga la 3.000 de modele.
Atat BMW Group, cat si Citroen, companie parte a Grupului francez PSA Peugeot Citroen, au invocat ca motiv al preluarii directe a activitatii de import a automobilelor pe piata locala aderarea la Uniunea Europeana a Romaniei.
BMW Group a preluat de la data de 1 iulie activitatea de import a automobilelor marca BMW, detinuta anterior de Automobile Bavaria, care in prezent detine statutul de cel mai mare dealer al marcii de pe piata locala, controland 92% din intreaga retea BMW.
"Principalul motiv pentru care ne-am implicat direct pe piata romaneasca este aderarea la Uniunea Europeana, dar si cresterea vanzarilor din segmentul premium. Automobile Bavaria va ramane in continuare cel mai important dealer, si in urmatorii ani, insa pe masura ce se vor infiinta noi dealeri, ponderea detinuta din retea va scadea", a subliniat Jung.
Potrivit reprezentantilor BMW, un dealer al marcii trebuie sa detina un spatiu de aproximativ 10.000 de metri patrati, cu un showroom in care sa fie prezentate cel putin sapte automobile si o unitate de service, sunt intre 2 si 4 milioane de euro, in functie de locatie. In prezent, reteaua BMW in Romania numara 13 dealeri, singurul care nu este detinut de Automobile Bavaria fiind cel din Iasi.
Prin prezenta directa pe piata a BMW Group, constructorul german va avea un mai bun control asupra strategiei pentru piata locala. Incepand cu luna septembrie, BMW ofera un nou serviciu, ce implica intretinere gratuita pentru automobil, timp de cinci ani sau 100.000 de kilometri.
"In afara de masurile adoptate pentru a asigura un timp de livrare mai bun, dorim sa oferim clientului in afara de automobil si un pachet de servicii. In acest caz, standard este disponibil programul de intretinere gratuita pe o perioada de cinci ani. In vestul Europei, peste 82% dintre clientii BMW opteaza la acest serviciu", a spus Jung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO