Companii

JTI a castigat anul trecut 14,5 mil. euro

28.06.2006, 19:32 22

Producatorul de tigarete JT International Romania a inregistrat anul trecut un profit brut de 51 de milioane de lei (14,5 mil. euro), dupa ce in urma cu un an compania contabiliza pierderi de 660.000 de lei (160.000 de euro).
Compania, care produce si comercializeaza in Romania marcile Camel, Winston sau Monte Carlo, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 794 de milioane de lei (220 mil. euro), potrivit datelor din Monitorul Oficial, in crestere cu 17% fata de 2004. In lei, rata de crestere a cifrei de afaceri a fost de 5%.
"In ultima perioada, atat rezultatele financiare, cat si cota de piata a JTI au evoluat pozitiv datorita strategiei de dezvoltare, a investitiilor si a eficientizarii activitatii", a declarat Gilda Lazar, corporate affaires director JTI Romania.
Potrivit informatiilor companiei, JTI a investit in Romania peste 100 de milioane de dolari (82 mil. euro) de la intrarea pe piata, in 1993. In prezent compania are peste 800 de angajati.
Gilda Lazar mai spune ca portofoliul de marci si adaptarea la cerintele consumatorilor romani au fost alti factori care au contribuit la imbunatatirea rezultatelor financiare.
"Am repozitionat marca More, am intrat pe un nou segment cu brandurile Winston Charchoal si MC Monte Carlo Charchoal si am lansat brandul Salem, care acum este produs la fabrica JTI din Bucuresti", a mai spus Gilda Lazar.
Anul acesta, compania a anuntat ca va contracta un credit de peste 80 de milioane de dolari (65 mil. euro) de la ING Bank, in urma deciziei companiei de a redirectiona sursa de finantare de la cea externa la cea locala.
Lazar a explicat ca toate imprumuturile externe ale companiei au fost rambursate, iar pentru finantarea operatiunilor curente a fost contractat un imprumut local.
Estimata la peste un miliard de euro, piata locala a produselor din tutun este disputata de trei companii internationale - Philip Morris (PM), British American Tobacco (BAT) si Japan Tobacco International (JTI). Acestea detin aproape 90% din piata totala a tigarilor. Celor trei companii care-si disputa cea mai mare parte a pietei li se adauga Galaxy Tobacco (fosta Societatea Nationala Tutunul Romanesc) si Gallaher, cel mai nou jucator din piata, cu o cota de aproape 4% in 2005.
In ceea ce priveste volumele vandute in 2005, acestea au depasit 35-36 de miliarde de tigari.
Grupul de firme Japan Tobacco este al treilea producator de tigarete din lume, cu o cifra de afaceri in 2004 (aprilie 2004-martie 2005) de aproape 40 de miliarde de dolari si un volum al vanzarilor de 430 de miliarde de tigari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO