Companii

Japonezii investesc tot mai agresiv in vestul tarii

06.12.2004, 00:00 56

Costurile in crestere si presiunea preturilor din domeniul auto a determinat producatorul de comaponente auto Takata Petri sa mute in Romania productia de volane pe care o realiza in cadrul fabricii sale din Aschaffenburg, Germania, conform cotidianului german Allgemeine Zeitung.
Aproape 400 din cele 2.000 de locuri de munca din cadrul fabricii Takata Petri din Germania vor fi astfel pierdute, urmand ca la Aschaffenburg sa ramana doar centrul de excelenta, care va fi extins.
Takata-Petri nu este la prima experienta de acest tip pe piata romaneasca, dupa ce in urma cu doi ani a mai transferat in cadrul fabricii sale de la Arad, productia de volane auto pentru automobilele Mercedes pe care anterior o desfasura in Cehia.
Takata-Petri opereaza din anul 2001 la Arad o fabrica unde sunt realizate volane pentru producatori mondiali importanti din domeniul auto, precum BMW, Mercedes, Audi, Nissan si Iveco.
Mai mult, Takata-Petri a primit in toamna acestui an autorizatia de constructie pentru o fabrica de componente pentru siguranta pasagerilor (airbag - uri), la Sibiu. Investitiile totale ale Takata-Petri in Romania depasesc 30 de milioane de milioane de euro, cifra de afaceri realizata de fabrica situata in Zona Industriala de la Arad depasind anul trecut 35,6 milioane de euro.
Tot in judetul Arad sunt prezenti cu fabrici alti doi producatori de componente auto - Yazaki si Alcoa Fujikura. Yazaki a inceput in luna februarie a acestui an constructia unei fabrici ce va produce componente de bord pentru autoturisme, sumele investite urmand sa depaseasca 30 de milioane de euro. De anul trecut, Yazaki detine si o fabrica de cablaje auto situata in parcul industrial "Crangul lui Bot" in apropierea orasului Ploiesti, in urma unei investitii de 10 milioane de euro.
Alcoa Fujikura - un parteneriat intre grupul american Alcoa, cel mai mare producator mondial de aluminiu, si compania japoneza din industria componentelor auto Fujikura-  detine doua fabrici de asamblare a retelelor de cabluri pentru sistemele de distributie electrica auto amplasate la Caransebes si Chisineu Cris. Fabricile au implicat investitii de peste 3 milioane de euro, iar principalii clienti sunt producatorii auto Ford, Audi si Volkswagen.
Tot in zona de vest a tarii este prezenta cu activitati de productie si o alta compania nipona SEWS (Sumitomo Electric Wiring Systems). Japonezii detin trei fabrici pe piata romaneasca situate la Orastie, Deva si Alba Iulia, ultimele doua fiind deschise in acest an.
Prin finalizarea acestor proiecte compania va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, potrivit oficialilor. Productia realizata in cadrul fabricilor din Romania ale grupului jsponez este destinata in intregime exportului, printre clienti numarandu-se producatori auto precum Mazda, Ford, Toyota, Renault, Honda si Rover. Subsidiara SEWS pe piata romaneasca a fost infiintata in luna august a anului 2000.
Takata-Petri a fost format in anul 2000, in urma preluarii de catre compania japoneza Takata Corporation din Tokyo a pachetului majoritar de actiuni al firmei Petri AG din Aschaffenburg. Asocierea a condus la crearea unuia dintre cei mai mari furnizori mondiali de sisteme de siguranta auto, cu o prezenta semnificativa pe toate pietele importante.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO