Companii

Jacques Daniel, Renault: Piata locala se reorienteaza catre masini mai scumpe

Jacques Daniel, Renault: Piata locala se reorienteaza catre masini mai scumpe

Jacques Daniel, directorul comercial al Renault Romania: Renault a inregistrat in primele luni o scadere a vanzarilor pe fondul cresterii cererii pentru automobile din segmentele superioare, precum clasa compacta, medie, sau cea a SUV-urilor.

03.06.2008, 20:46 26

In primele patru luni ale anului segmentul de piata cu cea mai accelerata crestere a fost cel al SUV-urilor, care s-a apreciat cu aproape 50%, la un volum de 6.286 de unitati. Puternic au crescut si vanzarile de automobilele din segmentul compact, cu un avans de 35%, la 28.000 de unitati, in conditiile in care potrivit estimarilor ZF pretul mediu al unui model compact de import este 15.000 de euro.
Pe de alta parte, segmentul mic a inregistrat o scadere de 3,5% in primele patru luni ale anului, fata de un avans de 40% anul trecut. Principalele modele din clasa, precum Renault Symbol, Chevrolet Aveo si VW Polo au incheiat perioada ianuarie - aprilie cu scaderi cuprinse intre 15 si 30%.
In primele patru luni ale acestui an, vanzarile de autoturisme din import s-au apreciat cu 17%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA).
"Piata romaneasca trece printr-o perioada de transformare, ca orice alta piata europeana. Nu exista niciun motiv pentru care piata auto locala din acest moment sa aiba aceeasi configuratie ca cea de acum cativa ani. Este doar o problema de timp pana cand piata romaneasca va ajunge la maturitate", a declarat Jacques Daniel, directorul comercial al Renault-Nissan Romania.
Didier Gerard, noul director general al Citroen Romania nu mai considera Romania a fi o piata emergenta, datorita volumului de autoturisme care a depasit 300.000 de unitati anul trecut si pe care SUV-urile detin o cota importanta.
Pentru a beneficia de aceasta crestere, Renault a lansat noua Laguna, iar in cea de-a doua parte a anului va urma SUV-ul Koleos. Strategie adoptata si de catre Peugeot si Citroen, care au lansat luna aceasta modelele de teren 4007 respectiv C-Crosser, in conditiile in care vanzarile marcilor au inregistrat scaderi pe piata autoturismelor de 30% in cazul marcii Citroen si aproape 4% in cel al lui Peugeot.
In aceasta perioada, Renault, brandul de import cu cele mai ridicate vanzari in 2007, dar si in anii anteriori, a pierdut pozitia de lider in primele patru luni, fiind depasit de Skoda cu aproape 500 de unitati.
In comparatie, cel mai bine vandut model al Renault in intervalul ianuarie - aprilie a fost sedanul de clasa mica Symbol cu 3.117 unitati, in scadere cu 11%, in timp ce Skoda a avut ca best-seller compacta Octavia II, care in acelasi interval a crescut cu 70% la 3.515 unitati.
In acelasi timp, Chevrolet, a scazut cu aproape 13 la 3.323 unitati, pe fondul micsorarii volumelor sedanului de clasa mica Aveo, cu 30% la aproape 1.850 de masini.
"Renault a inregistrat in primele luni o scadere a vanzarilor pe fondul cresterii cererii pentru automobile din segmentele superioare, precum clasa compacta, medie, sau cea a SUV-urilor. Cu toate acestea nu am motive sa cred ca nu vom redeveni lideri pe piata", a subliniat Jacques Daniel.
O influenta importanta asupra pietei auto din acest an o va avea programul "Rabla", care va permite reinnoirea parcului auto cu pana la 40.000 de autoturisme, proprietarii masinilor mai vechi de 12 ani primind in schimbul casarii acestora suma de 3.000 de lei.
In conditiile unei cresteri a pietei de 5% comparativ cu anul trecut, la aproape 385.000 de autovehicule, programul REMAT ar detine o cota de 10% din autovehiculele comercializate in acest an.
"Programul REMAT din acest an va avea o influenta puternica asupra vanzarilor de automobile. Este prea devreme de prevazut cine va fi cu adevarat "castigatorul" , deoarece nu s-au alocat inca cotele. Renault si Dacia vor inregistra vanzari importante datorita gamelor de modele care includ automobile cu preturi scazute", a spus Daniel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO