Companii

Ivatherm are vanzari mai mari, dar lipsa de lichiditati genereaza probleme

Ivatherm are vanzari mai mari, dar lipsa de lichiditati genereaza probleme
07.06.2010, 23:36 466

Ivatherm, producatorul roman de dermatocosmetice pe baza de apatermala Herculane, controlat de Rucsandra Hurezeanu, a finalizat2009 cu o cifra de afaceri de aproape doua milioane de euro, increstere cu 10% fata de anul anterior, in conditiile in caremajoritatea industriilor au fost afectate de turbulentele economicesi au inregistrat evolutii negative.

"Industria cosmetica nu a fost atat de mult afectata de crizafinanciara comparativ cu alte industrii. Este adevarat ca pe piatade dermatocosmetice nu mai putem vorbi de cresteri de 40% asa cumam fost obisnuiti in perioada 2007-2008, dar evolutia ei estetotusi pozitiva, acesta fiind cel mai dinamic segment pe piatacosmeticelor", a declarat Rucsandra Hurezeanu, care a reusit saacapareze 10% din acest segment, fiind in competitie directa cugiganti internationali care au adus pe piata locala branduri precumAvene si Vichy.

Potrivit Rucsandrei Hurezeanu, piata dermatocosmeticelor ajungela un nivel de peste 20 de milioane de euro, adica sub 3% dintotalul industriei, dominata de cosmeticele mass-market, in aceastacategorie intrand companii precul L'Oréal, Beiersdorf, Avon sauOriflame.

Potrivit jucatorilor din acest segment, piata cosmeticelor asuferit o scadere a vanzarilor de circa 10%. Chiar dacadermatocosmeticele au raportat cresteri, jucatorii din acest sectoradmit ca s-au confruntat cu o problema.

"Am intampinat dificultati din cauza lipsei de lichiditati,situatie creata ca urmare a intarzierilor inregistrate incolectarea de creante din farmacii. Rata medie de colectare acreantelor noastre din farmacii este de sase luni. In conditiile incare furnizorii externi lucreaza majoritatea cu plata la comandasau la livrare, se creeaza o situatie dificila si o nevoie continuade lichiditati", afirma Hurezeanu.

Se asteapta la cresterea pietei

Tinand cont ca piata autohtona de cosmetice este inca putindezvoltata raportat la majoritatea statelor europene, consumul pecap de locuitor fiind de 43 de euro pe an, cu o crestere de doar1,2% in 2008, potrivit unui studiu Colipa citat de Ivatherm,jucatorii mari au toate datele sa afirme ca piata va avea oevolutie pozitiva anul acesta, mai ales pe segmentuldermatocosmeticelor.

"Ritmul de crestere al pietei dermatocosmeticelor este mult maidinamic, respectiv 40% in 2008, 15% in 2009 si mentinerea ritmuluianul acesta. Aceasta crestere se datoreaza pe de o parte intrariide marci noi. Pe de alta parte, incidenta pielii sensibile acrescut in ultimii ani atat in Romania, cat si in lume. Daca acum20 de ani doar 10% din populatia Europei avea piele sensibila,astazi 70% se confrunta cu aceasta problema", explica directorulgeneral al Ivatherm orientarea tot mai evidenta a consumatorilorcatre produsele de farmacie.

Amana decizia de a construi o fabrica

Ivatherm a inregistrat o crestrere de 15% la vanzari in primultrimestru al acestui an pe aproape toate produsele, evolutie carepoate fi pusa si pe seama procesului de rebranding al companiei.Proiectele anterioare, anuntate in 2008, printre care lansareabrandului Ivatherm pe piete externe si constructia propriei unitatide productie, au fost reactivate, ce-i drept propria fabricanefiind pusa pe lista prioritatilor.

"Internationalizarea marcii Ivatherm este pasul urmator indezvoltarea companiei noastre si am inceput deja sa lucram la acestproiect. In ceea ce priveste unitatea proprie de fabricatie, negandim sa facem acest lucru, dar intr-un viitor mai indepartat. InFranta, industria cosmetica este foarte dezvoltata, sunt mii deproducatori care, neavand marcile lor, produc in contract desubmanufactura pentru multe tari din Europa de Est, China, Coreea,Japonia. In plus, «Made in France» este inca o garantie importantaa calitatii in aceasta industrie", crede Hurezeanu. In prezent,compania apeleaza la fabrici din Franta pentru productie.

Produsele Ivatherm sunt distribuite in toate marile farmacii dintara, la peste 1.500 de clienti.

Din farma, in antreprenoriat

Rucsandra Hurezeanu a pus bazele companiei Ivatherm in 2005,dupa o lunga perioada in care a lucrat in domeniul farmaceutic lacompanii precum Pharmatech Targu-Mures, Sandoz sau Novartis.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO