Companii

Investitiile in restaurante si hoteluri au creat business pentru companiile care ofera echipamente de profil

Investitiile in restaurante si hoteluri au creat business pentru companiile care ofera echipamente de profil

Ofertele de produse pentru hoteluri au evoluat de la cosmetice si accesorii la echipamente de ultima generatie euro

07.04.2008, 14:56 389

Concept Hotels, companie cu capital privat infiintata in 2001, care are ca principal obiect de activitate furnizarea de solutii profesionale si consultanta pentru dotarea hotelurilor, restaurantelor si centrelor de afaceri, a aparut ca urmare a dezvoltarii sectorului hotelier si implicit a cererii de servicii si produse specifice.
"Avand experienta in domeniul HoReCa si cunoscand necesitatiile pietei, ne-am gandit sa demaram o afacere in acest sens. Am reusit astfel sa fim o optiune viabila pentru domeniul hotelier si nu numai", spune Dragos Popescu, directorul de vanzari al companiei.
Etapele demararii afacerii au inceput cu o analiza a pietei si a potentialului de dezvoltare a acesteia. Intocmirea unui mic plan de faceri si participarea la targurile internationale din Germania si Italia au ajutat compania sa-si gaseasca furnizorii, producatori de marca precum Indel B. ADA Cosmetics sau Towe.
Intalnirile directe cu potentialii clientii, recomandarile, direct mailing-ul si prezenta companiei la targurile de specialitate din tara au adus companiei primii clienti. Suma pentru promovarea initiala s-a ridicat la 2.500 de euro. Astazi Concept Hotels ofera servicii si produse catre cei peste 250 de clienti pe care ii are in prezent in portofoliu, majoritatea hoteluri de patru si cinci stele.
Printre cei mai importanti clienti se numara: Carol Park Hotel, Rin Grand Hotel, Casa Capsa, Club Snagov, lantul Ramada, YAKY, REX, Clermond, Ana Hotels, iar cel mai nou client al companiei este Hotel Cubix care urmeaza sa fie deschis in Brasov.
Daca in primii trei ani de activitate compania comercializa doar cosmetice si accesorii hoteliere, oferta a fost diversificata in conformitate cu cererea, iar distributia produselor se face la nivel national. "Pana in 2004 oferta noastra s-a axat pe cosmetice si accesorii hoteliere, iar cand cerintele clientilor nostri s-au diversificat, automat am decis sa ne orientam si spre alte sectoare ale dotarilor hoteliere precum accesorii si echipament pentru baruri si restaurante, minibaruri, dotari complete pentru camerele de hotel, cosmetice de inalta clasa (Bvlgari, Lanvin, Bogner)", explica Dragos Popescu.
Investitia initiala s-a ridicat la 20.000 de euro, bani necesari pentru achizitionarea de mijloace fixe, logistica si pentru realizarea de materiale de promovare.
"Din 2001 si pana in prezent s-au investit 500.000 euro reprezentand relocarea activitatii, crearea unui show-room cu toate produsele noastre, marketing (monitorizare presa, participare targuri, reclama, cel mai mare catalog de produse hoteliere), logistica, cursuri de perfectionare pentru angajatii nostri", spune directorul de vanzari al Concept Hotels.
Afacerea a inceput cu doi angajati, iar acestia au fost cooptati cu ajutorul site-urilor de recrutare. Compania va realiza si alte angajari anul acesta tinand cont de planurile de extindere si anume deschiderea de filiale pentru zonele Dobrogea, Ardeal si Moldova pentru care vor fi recrutate trei-cinci persoane.
Cifra de afaceri a companiei a crescut anul trecut la 1,2 mil. de euro, cu 34% mai mult fata de anul trecut, de la 890.000 euro in anul 2006. "Cresterea se datoreaza in primul rand dezvoltarii segmentului hotelier, in special a hotelurilor de patru si cinci stele (o crestere de 20%) si celor care si-au dat seama ca in acest domeniu ospitalitatea si calitatea produselor ocupa un loc important in dezvoltarea propriilor afaceri", a mentionat Dragos Popescu.
Pentru acest an, directorul de vanzari al Concept Hotels estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu peste 25% datorita cresterii cererii de produse din domeniul HoReCa si pietei hoteliere.
El adauga ca inca este nevoie de educarea consumatorilor, deoarece piata solutiilor profesionale pentru dotarea hotelurilor, restaurantelor si centrelor de afaceri este inca in formare. "Pe fiecare segment avem doi-patru concurenti ca de exemplu pe cosmetice Hores, Star Hotels, pe minibaruri si seifuri Assa Abloy, HotelTech Solutions. Din 2002 pana in prezent au aparut noi competitori care au avut o prezenta temporara intre sase luni si doi ani", precizeaza Popescu.
Cota de piata a companiei a crescut de la 32% in 2005 pana la 38% in anul 2007, iar directorul de vanzari al Concept Hotels spune ca tinta este de a ajunge la o cota de piata de peste 45%. Concept Hotels urmareste ca pe termen scurt sa-si consolideze pozitia de lider de piata si sa-si creeze o echipa de vanzatori profesionisti pe HoReCa. Crearea unui sediu si depozit in concordanta cu dezvoltarea companiei, un showroom mult mai mare si un minihotel de prezentare pentru dotarile de trei, patru si cinci stele sunt alte trei tinte pe care Concept Hotels doreste sa le indeplineasca pe termen lung.
Un alt furnizor de articole pentru dotari hoteluri, restaurante si baruri este compania Leida, infiintata in 1993 de Daniela Ciurescu. Specificul acestui business consta in realizarea de aliante strategice cu cei mai importanti producatori pe plan mondial de vesela de portelan, sticlarie profesionala, articole de bufete suedeze, carucioare si cosmetice hoteliere.
"Nu aveam experienta in domeniu, la vremea aceea fiind absolventa de studii economice. Conjunctura m-a atras intr-o asociere de business prin care a rezultat aceasta companie", spus Daniela Ciurescu. Investitia initiala in aceasta afacere a fost de 10.000 de dolari. "Am achizitionat o masina de scris, iar restul banilor i-am folosit pentru importuri", a spus ea.
Dupa infiintarea companiei ea s-a orientat spre promovarea serviciilor, cel mai eficient mod fiind participarea la expozitii. "Expozitiile reprezinta mediul care iti ofera cel mai puternic impact asupra consumatorului, prin care cererea se intalneste cu oferta in mod direct", a precizat ea.
Serviciile pe care le ofera Leida cuprind consiliere in armonizarea elementelor de decor, procurarea de articole pe domeniul masinilor de cafea si a tuturor echipamentelor pentru baruri si cafenele din Europa, Emiratele Arabe Unite, SUA. "Ne ocupam si de distributia directa printr-un parc auto propriu. Am fost foarte concentrata ani la rand pe ce aveam de facut si probabil aceasta focusare s-a tradus in rezultate foarte bune, care au atras fabricile europene pe care le reprezentam pe piata romaneasca", a mai spus ea.
Primul client al firmei a fost un restaurant pe care compania l-a convins sa-i devina client prin prezentarea directa a ofertei. "Am perseverat in aceasta tactica de-a merge direct la client pentru prezentarea ofertei", a declarat ea.
"Targetul companiei il reprezinta acei 2% dintre manageri de hoteluri si restaurante care isi doresc de la businessul lor si altceva in afara de bani", a spus ea.
Managerul executiv explica faptul ca doreste sa implementeze elemente de arta si design decorativ, armonizare atmosfera in restaurante si hoteluri. "Avem colaboratori clienti de peste 14 ani. Daca la inceput era greu sa ii convingi sa investeasca in lucruri scumpe, astazi este mult mai usor sa ii ajuti sa gaseasca exact produsele de care au ei nevoie", a declarat ea. Afacerea a fost demarata impreuna cu un asociat si pe urma prin implicarea familiei. "Angajatii au fost gasiti prin recomandari si niciodata prin firme de angajare", a precizat ea.
Pe aceasta piata concurenta este mare si stimulativa in acelasi timp. "Concurenta ne tine conectati la tot ce este nou in domeniu. Noi ne diferentiem prin politica de orientare spre client, obiectivul nostru este satisfactia clientului", a precizat ea.
Cifra de afaceri pe care a inregistrat-o compania a fost de aproximativ 1 milion de euro in 2006. "Dupa ce am obtinut un milion de euro, a urmat o perioada cu cresteri constante de peste 50%. Factorii care au determinat cresterea au fost oamenii cu care am lucrat, produsele de calitate si sacrificiile pe care le-am facut", a explicat ea.
Ea a adaugat ca pregatirea pe care o are a ajutat-o sa controleze stocul de marfa, viteza de rotatie a marfii, raportul calitate pret si motivarea angajatilor.
"Echipa pe care o fac cu fratele meu ne va propulsa la o cifra de afaceri dubla pentru anul in curs", a declarat ea. Marja de profit obtinuta a fost de 15%. Pe termen lung vizeaza cresterea business-ului.

Concept Hotels
Obiect de activitate: furnizarea de solutii profesionale si consultanta pentru dotarea hotelurilor, restaurantelor si centrelor de afaceri
A fost necesara o analiza a pietei si a potentialului de dezvoltare a acesteia, intocmirea unui mic plan de faceri
Participarea la targurile internationale din Germania si Italia au ajutat compania sa-si gaseasca furnizorii
Suma pentru promovarea initiala s-a ridicat la 2.500 de euro
Investitia initiala s-a ridicat la 20.000 de euro
Pe parcurs s-au mai investit 500.000 euro reprezentand relocarea activitatii, crearea unui show-room cu toate produsele, marketing, logistica, cursuri de perfectionare pentru angajati
Cifra de afaceri a companiei a crescut anul trecut la 1,2 mil. de euro, cu 34% mai mult fata de anul trecut
Cota de piata a companie a fost 38% in 2007

Leida
Promovarea produselor si a serviciilor s-a realizat prin participarea la expozitii
Produse oferite: articole pentru dotari hoteluri, restaurante si baruri
Au fost incheiate aliante strategice cu cei mai importanti producatori pe plan mondial de vesela de portelan, sticlarie profesionala, articole de bufete suedeze, carucioare si cosmetice hoteliere
Investitia initiala in aceasta afacerea: 10.000 de dolari
Cifra de afaceri in 2006: aproximativ 1 milion de euro
Cifra de afaceri estimata pentru 2008: aproximativ 2 milioa

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO