Companii

Investitiile in productie au adus imbuteliatorului Pepsi afaceri de 105 mil. dolari

23.02.2005, 00:00 21

Quadrant Amroq Beverages (QAB), compania care imbuteliaza si vinde Pepsi pe piata romaneasca, a anuntat o crestere cu 42% in dolari a cifrei de afaceri pentru 2004, in contextul extinderii capacitatii de productie si lansarii marcii Roua Muntilor pe piata apei minerale.
Compania a trebuit sa retraga recent apa minerala marca Perla din magazine, dupa ce autoritatile au descoperit ca apa nu primise autorizatia de imbuteliere.
QAB a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 105 milioane de dolari (85 mil.euro), peste obiectivul fixat la inceput de an care era de 100 de milioane de dolari.
Principalii factori care au dus la cresterea vanzarilor au fost lansarea unei noi marci de ape minerale Roua Muntilor, care a avut loc in vara anului trecut, precum si relansarea marcii Prigat, in urma unei investitii de 4,5 milioane de dolari, la fabrica de la Bucuresti. Aceasta a avut ca scop eliminarea conservantilor din continutul bauturilor la nivelul intregii game.
"In volum, cresterea a fost de 24% comparativ cu anul anterior. La obtinerea acestor rezultate au contribuit toate marcile din portofoliul QAB", a anuntat compania.
Cele mai mari cresteri ale vanzarilor au fost consemnate de marca Lipton Ice Tea, cu un avans de 125% fata de 2003, (125,9%). Pepsi, Mirinda, 7-UP si Mountain Dew, cu cate 45%, Prigat - 44%. Vanzarile de apa minerala au crescut cu 6%.
QAB a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 74 de milioane de dolari (65,4 mil.euro).
Compania a subliniat ca piata totala a bauturilor racoritoare din Romania a avut, in 2004, un avans de circa 1,5%, potrivit datelor Asociatiei Nationale a Bauturilor Racoritoare din Romania (ANBR).
Estimata la peste 500 de milioane de euro pe an, piata bauturilor racoritoare din Romania a fost afectata anul trecut de vremea racoroasa care a redus consumul. Cele mai afectate au fost apele minerale, care au cunoscut o stagnare dupa opt ani consecutivi de crestere. Au fost afectate si bauturile racoritoare carbonatate, in schimb sucurile naturale, nectarurile, ceaiurile lichide au crescut puternic anul trecut, pe fondul schimbarilor obiceiurilor de consum ale populatiei si al faptului ca aceste segmente au fost aproape inexistente in ultimii ani. Principala tendinta in consumul de baturi racoritoare este orientarea catre bauturile necarbonatate si cu valoare nutritiva ridicata. Ca urmare, producatorii investesc sume tot mai mari in aceste categorii.
QAB dispune de o doua unitati la Bucuresti, pentru productia de bauturi racoritoare si una la Covasna, pentru apa minerala, a caror capacitate actuala acopera estimarile de productie pentru anul 2005.
Compania a pus in functiune anul trecut noua fabrica de ape minerale si bauturi racoritoare de la Covasna, care a presupus investitii de circa 7 milioane de dolari si are o suprafata de 30.000 de metri patrati.
Potrivit datelor furnizate de companie la sfarsitul anului trecut, investitiile realizate in ultimii patru ani au totalizat circa 20 de milioane de dolari.
QAB este imbuteliator Prigat din 1994, cand a semnat contractul cu GAT Israel, proprietarul marcii. Impreuna, cele doua au format un joint-venture, Siat, care face parte din QAB si in cadrul caruia proprietarul GAT detine 35% din actiuni. Principalii concurenti ai companiei QAB pe piata din Romania sunt  Coca-Cola HBC Romania (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy, Dorna), Romaqua (Borsec, Giusto), European Drinks (Fruttia, Izvorul Minunilor).
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO