Companii

Investitia pentru o companie de organizare de evenimente porneste de la 100.000 de euro

03.09.2008, 14:28 155

Ioan Big, Sorin Fodoreanu si Leon Ramaekers au lansat pe 14 iunie 2007 Event Plus, companie de event arhitecture (arhitectura de evenimente), dupa ce au lucrat impreuna pe diferite proiecte de evenimente speciale in ultimii trei ani, mai ales ca si designeri de eveniment sau consultanti de proiect.
"Un 'arhitect de evenimente' este un profesionist care cunoaste in profunzime complexul proces al designului si managementului de evenimente, caruia i se cere sa proiecteze, sa colaboreze si sa ofere consultanta in realizarea unor evenimente inovative, responsabile social, economic si ecologic", explica Andreea Dumitru, managing director Event Plus, care spune ca acest concept a aparut pe piata europeana a organizarilor de evenimente in urma cu aproximativ trei ani.
Serviciile oferite de companie pot fi grupate in: design de evenimente si platforme neconventionale de imagine, management de eveniment (asumarea integrala a gestiunii resurselor implicate de la faza de planning la cea de implementare), consultanta in crearea de strategii evenimentiale, studii de fezabilitate si risk management, analiza studiilor referitoare la grupuri-tinta si training pe teme punctuale din Event Marketing.
Pentru a cunoaste si mai bine domeniul, managerii companiei au petrecut o mare parte din timp studiind fenomenul in afara granitelor tarii si au devenit membri ai International Special Events Society, cea mai prestigioasa asociatie din domeniu. "In aceasta perioada, unii dintre membrii top managementului Event Plus erau in plin proces de intelegere a domeniului organizarii de evenimente speciale, o ramura profesionala distincta, cu reguli, dinamism, principii etice si de management proprii", adauga Dumitru.
Structura manageriala curenta a companiei Event Plus este formata din: Sorin Fodoreanu - presedinte, Leon Ramaekers - senior partner, Ioan Big - managing partner, Andreea Dumitru - managing director. Fiecare dintre ei are in spate o experienta de cel putin zece ani in domeniul evenimentelor speciale.
Investitia initiala s-a ridicat la 150.000 de euro, suma necesara in special pentru partea de lansare a brandului pe piata si sustinere ulterioara, precum si pentru costurile logistice de demarare a businessului.
Printre cele mai recente proiecte in care Event Plus s-a implicat se numara spectacolul de Revelion 2007 din Piata Universitatii (client: Primaria Municipiului Bucuresti), Ziua Barbatului in Parcul Tineretului din Capitala (client: InBev, cu brandul Bergenbier) sau Salonul de Carte Bookfest 2007 de la Romexpo (client: Asociatia Editorilor din Romania).
Andreea Dumitru spune ca tarifele pe care le percepe compania sunt calculate de fiecare data "in functie de specificul evenimentului, daca este sa vorbim despre serviciile de design si proiectare. Serviciile de management sunt calculate de regula in functie de bugetul proiectului manageriat, prin aplicarea unui procent variabil intre 10 si 30%".
Bucurestiul ramane zona cea mai solicitanta ca numar de evenimente organizate, iar perioadele aglomerate pe care managing directorul Event Plus le-a identificat pana acum sunt: februarie - martie, septembrie - decembrie.
Compania a inceput activitatea cu un numar de sase oameni si a ajuns in prezent la 15 angajati. In 2007, dupa primele sase luni de activitate, cifra de afaceri a companiei a fost de 350.000 de euro. "Pentru acest an estimam o crestere a venitului cu cel putin 100%. De altfel, pentru primele sase luni sumele rulate depasesc 650.000 de euro, iar cea de a doua jumatate a anului se preconizeaza cu mult mai agitata. Marja de profit variaza in functie de proiect intre 5 si 15%", sustine Andreea Dumitru.
Ea spune ca dupa mai bine de zece ani, "clientii (fie ei corporatii multinationale, companii locale, structuri neguvernamentale sau autoritati publice) incep sa devina din ce in ce mai sofisticati in cunoasterea targetului propriu, a comunitatilor, a nevoilor proprii, astfel incat cerintele lor pentru proiectele de evenimente speciale, neconventionale, devin tot mai complexe".
Andreea Dumitru precizeaza ca strategia Event Plus prevede extinderea companiei in cel putin alte patru tari est-europene in urmatorii trei-cinci ani.
A inceput cu organizarea Balului Bobocilor din liceul pe care il absolvea in 1993 la Deva. Dupa care a pus umarul la realizarea tuturor balurilor din oras. A lucrat o perioada in radio, timp in care a cunoscut aproape toti artistii. Dupa mai bine de zece ani de experienta, Cristian Gireada se muta in Bucuresti si punea in 2006 bazele companiei de organizare de evenimente Bestevent.
"Initial faceam booking de artisti romani in zona de vest. Un pas important a fost mutarea in capitala. Deja cunosteam marea parte a artistilor, aveam cativa clienti si in tara, insa mare provocare era piata din Bucuresti. Realizam deja productie de evenimente, insa primeam comisioane de la furnizori si asta la inceput era ok. Insa cu timpul simteam ca platesc niste servicii pe care le pot face eu si chiar mai bine", spune Cristian Gireada, general manager al Bestevent.
Absolvent al "Facultatii de management si marketing in turism si comert international" din Deva cu licenta data la ASE, in Bucuresti, managerul Best Event sustine ca in prima faza investitia a fost minima. "Am avut un mic birou in Deva, insemnand un fax si un calculator. Dupa mutarea in Bucuresti am investit intr-o instalatie de sunet de interior, iar apoi toata tehnica necesara derularii a patru evenimente simultan. Investitia actuala depaseste 100.000 euro", marturiseste Cristian Gireada.
Instalatiile au fost aduse din Germania, iar pentru transportul echipamentelor si al tehnicienilor compania a achizitionat cinci masini. Echipa Bestevent este formata din cinci persoane care lucreaza in birou, sase tehnicieni si in functie de marimea evenimentului se lucreaza si cu colaboratori. Compania ofera ca servicii sonorizare, momente artistice, dans, filmari, fotografii, catering, hostess, bartender, inchirieri masini, decoratiuni, sculpturi in gheata, videoproiectie, plasme, o parte dintre aceste servicii fiind subinchiriate.
Cristian recunoaste ca cele mai aglomerate luni sunt cele din perioada sarbatorilor si in campaniile electorale. "Suntem axati pe servicii corporate. Pot sa va spun ca in luna august avem 40 de evenimente organizate si am avut si opt evenimente pe care le-am onorat intr-o zi".
El marturiseste ca in ultimul an a fost o crestere extraordinara a nivelului evenimentelor organizate in Romania. "Se investeste tot mai mult in asta (n.r. - evenimente), iar clientii pun tot mai mult pret pe imagine, sunt deschisi la sugestii, accepta idei noi de organizare, au tot mai multa incredere in agentii", spune Cristian Gireada.
Managerul Bestevent mentioneaza ca pentru organizarea unui eveniment se merge pe retetele clasice. "Un eveniment se gandeste si se gestioneaza din momentul in care il primim si pana in ziua evenimentului. Clientul ne spune cum si-ar dori sa arate evenimentul, discutam bugetul, dupa care il imbunatatim cu idei noi."
Cele mai multe si mai ieftine servicii sunt cele in care se face doar booking de artisti. Tarifele se calculeaza in functie de durata evenimentului, infrastructura desfasurata, logistica si durata. Un client poate plati si cateva mii de euro pentru cateva minute de efecte. Cel mai scump eveniment pe care Bestevent l-a organizat a costat in jur de 50.000 de euro. "Am ajuns acum sa facem standuri personalizate care ajung ca pret si la 20-30.000 de euro, deoarece companiile pun foarte mare accent pe imagine", afirma Cristian Gireada.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 280.000 de euro, iar pana in luna august anul curent, aceasta suma a fost depasita, iar marja de profit a companiei variaza intre 10 si 40%. "Anul trecut a fost unul foarte bun, am avut castiguri de cinci ori mai mari ca in anii trecuti si asta a fost in general tendinta pe piata evenimentelor, pentru ca au crescut calitatea acestora si implicit si bugetele. Anul acesta cu siguranta vom depasi veniturile de anul trecut", spune Cristian Gireada.

Event Plus:
Servicii: design de evenimente, platforme neconventionale de imagine, management de eveniment, consultanta, training
Investitia initiala: 150.000 euro pentru lansarea brandului pe piata si costuri logistice
Tarifele pentru serviciile de management sunt intre 10 si 30% din bugetul proiectului manageriat
Perioadele aglomerate: februarie - martie, septembrie - decembrie
Cifra de afaceri a companiei in primele sase luni ale anului depaseste 650.000 de euro
Marja de profit variaza intre 5 si 15%

Bestevent:
Servicii: sonorizare, momente artistice, dans, filmari, fotografii, catering, hostess, bartender, inchirieri masini, decoratiuni, videoproiectie, plasme
Investitia actuala pentru tehnica necesara derularii evenimentelor depaseste 100.000 euro
Instalatiile au fost aduse din Germania, iar pentru transport s-au achizitionat cinci masini
Cel mai scump eveniment organizat a costat in jur de 50.000 de euro
Cifra de afaceri inregistrata anul trecut a fost de peste 280.000 de euro
Marja de profit variaza intre 10 si 40%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO