Companii

Intrarea in hoteluri si restaurante urca vanzarile Vinexport la 15 milioane de euro

09.11.2007, 17:46 55

"Desi firma se numeste Vinexport, exporturile s-au facut inainte de 1989, cand fabrica era unul dintre principalele centre vinicole ale Romaniei si cel mai mare exportator. Ne-am propus pentru 2008 sa deschidem noi piete si suntem in discutii cu firme din SUA, Grecia si Rusia", a afirmat Angela Mares, director de marketing al Vinexport Focsani.
Compania estimeaza ca va termina anul 2007 cu o cifra de afaceri de 14,8 mil. euro, ceea ce ii asigura un loc confortabil intre primii cinci jucatori din industria locala a vinului.
Pentru 2008, compania si-a bugetat o crestere de 10% atat la nivelul cifrei de afaceri, cat si a profitului.
In primele noua luni ale anului, compania a raportat o crestere de 25% la nivelul cifrei de afaceri si de 100% a profitului, rezultate datorate in principal investitiilor in retehnologizare, inbunatatirii gamei de produse si acoperirii mai bune a niselor din piata.
"Brandurile cu cele mai mari vanzari de anul acesta sunt Weisser, Hangita si Ghiurghiului, produse cu o vizibilitate buna la nivel national in toate tipurile de magazine", a spus directorul de marketing al Vinexport.
E a precizat ca in HoReCa, vanzarile cele mai bune le au vinurile Putna si vinurile Vanatorului.
"HoReCa este un canal de vanzare nou pentru Vinexport. 2007 este primul an in care s-au facut vanzari in acest gen de locatii. In aceste conditii, vanzarile au fost importante si practic cresterea cifrei de afaceri se datoreaza acestui canal de distributie", a continuat Mares.
Compania a anuntat lansarea a doua noi sortimente de vin, Codul lui Merlot si Visul unei Nopti cu Feteasca Regala, in sistem de ambalare bag-in-box, care se adreseaza cu precadere locatiilor HoReCa.
"Asteptarile pentru bag in box sunt foarte mari, desi romanii sunt reticenti la ambalaje noi pentru vinuri. Startul bag in box-ului a fost dat de ceva vreme de catre ceilalti producatori din Romania si Republica Moldova si speram ca piata sa se fi obisnuit deja cu acest tip de ambalaj.
Tehnologia folosita este noua, iar Codul lui Merlot si Visul unei Nopti cu Fetesca Regala sunt produse cu un grad mare de diferentiere atat prin numele lor de poveste, cat si prin forma ambalajului, de carte veche, imbracata in piele. Asteptam volume de vanzari de ordinul sutelor de mii de litri", a mai spus Mares.
Vinexport exploateaza vita-de-vie din Dealurile Vrancei si Dealurile Moldovei, atat proprietate, cat si arenda, suprafata totala fiind de 500 de hectare.
In acest an, compania va incepe achizitiile de terenuri cultivate cu vita-de-vie in zona Vrancea. Tot anul acesta, compania a derulat investitii de circa 1 mil. euro, bani destinati tehnologizarii, renovarii si activitatii de marketing.
"In 2008, nivelul investitiilor se va ridica la 1,5 mil. euro pentru finalizarea retehnologizarii, pentru achizitiile de vita-de-vie, renovarea spatiilor de productie si pentru un rebranding al produselor premium", a spus directorul de marketing al Vinexport.
Anul 2008 va fi anul in care intregul portofoliu de produse va fi restructurat.
"Vom avea parte de lansari si relansari pentru toate gamele din portofoliu, insa strategia va fi finalizata in urmatoarele luni", a conchis Angela Mares.
Angela Mares, director de marketing al Vinexport Focsani: "HoReCa este un canal de vanzare nou pentru Vinexport. 2007 este primul an in care s-au facut vanzari in acest gen de locatii. In aceste conditii, cresterea cifrei de afaceri se datoreaza acestui canal de distributie."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO